تعریف جدیدی از سهولت در بانکداری(بخش پایانی)

چهارشنبه ، 4 آذر 1394 ، 11:43

بانکی دات آی آر: هنگامیکه "راحتی و سهولت" با طراحی ساده و امکان افتتاح و مدیریت حساب بصورت آنلاین یا بوسیله ی تلفن همراه تعریف میشود، مسیر مشتری دستخوش دگرگونی قابل ملاحظه ای خواهد شد. برای مشتریانی که در سراسر جهان بصورت دیجیتال در امور بانکی دخیل هستند، این صنعت را میتوان "محلی" دانست.

در اینجا پیشنهاد دوم و سوم را در ادامه مطلب قبل مطرح می کینم:

2) برای افراد غیر محلی نیز خرید محصولات خود را آسان و جذاب کنید
البته که صرفا برندگذاری جدید کافی نیست؛ شما باید، صرف نظر از مکان فیزیکی یک فرد، توانایی ارائه محصولات خود به طورآنلاین یا بر روی دستگاه تلفن همراه را داشته باشید.
برای موسسات خاص، از جمله بسیاری از اتحادیه های اعتباری، مقررات فعلی ممکن است توانایی شما برای گسترش چشمگیر در این زمینه را محدود کنند. با این حال، با ایجاد راهی برای دارندگان حساب جهت ثبت نام در طیف گسترده ای از محصولات آنلاین و موبایلی، بهتر است برای تبدیل شدن به یک سازمان بانکی دیجیتال آماده شوید. باید فرایند "جهانی" اندیشیدن را آغاز کنید و "محلی" فکر کردن را کنار بگذارید.
تصور کنید که شما حجم وام های دیجیتال خود را گسترش داده اید بطوری که 5٪ از کل وامها برای افرادیست که بسیار دورتر از ساختمان فیزیکی موسسه ی شما زندگی میکنند. این 5٪ می تواند برای چند سال تفاوتهای قابل توجه ای ایجاد کند_ بخصوص به این دلیل که بسیاری از رقبا (از جمله رقبای فعال در زمینه ی فناوریهای مالی) می توانند به طور قابل توجهی بازار وام را با اپلیکیشنهای دیجیتال تحت تاثیرقرار دهند. دست و پا کردن جایگاهی در این عرصه، میتواند برای رقبای باقی مانده و آینده ی آنها بسیار حیاتی باشد.
با انجام این کار، نام تجاری شما با نوآوری های دیجیتال همراه خواهد شد، و این مفهوم را به مصرف کنندگان القا میکند که شما به خوبی قادر به ارتقای محصول دیجیتال خود همگام با تکامل و تحول دستگاه های هوشمند، هستید. این کار میتواند برای شما جهشی باشد از اینکه نهادی ناکارآمد و عقب افتاده تلقی شوید، بـه اینکه موسسه ای دوراندیش و آماده برای آینده جلوه کنید.

3) تلاش های بازاریابی خود را متناسب با عصر دیجیتال ساختاربندی کنید
باوجود اینکه تبلیغات دیجیتال به موسسات توان هدف قرار دادن جغرافیایی مصرف کنندگان را میدهد، اما این جای شکوفایی شبکه های دیجیتال نیست. همانطور که قبلا ذکرشد، رسانه های اجتماعی کاری به محل ندارند و تمام پست ها و توییت را در صفحه ای واحد و جهانی نشان میدهند.
دلیل این است که بازاریابی محتوا و تلاشها در رسانه های اجتماعی اهمیت بیشتری یافته اند؛ و اگر مصرف کنندگان بالقوه شما توان کسب اگاهی از خدمات شما و ثبت نام آنلاین برای محصولات مالی شما را داشته باشند، این اقدامات به ثمر خواهند نشست. این هم راهی برای سوق دادن مصرف کنندگان به محصولات تان: استخدام یک کپی رایتر دیجیتال و توسعه دانشی که در دست دارید برای ایجاد یک سری از پست مفید وبلاگ در مورد اصول مالی. با کارکنان خود مصاحبه کنید، و بدنبال راههایی فوری و شخصی باشید که از طریق ان هر فرد در مورد صرفه جویی و وام به مصرف کنندگان آگاهی و اطلاعات بدهد.
هر کارمند به احتمال زیاد باید یک داستان خوب و یا آمار و ارقامی داشته باشد که از آن هنگام صحبت با مشتری استفاده میکند. این را میتوان به عنوان هسته اصلی محتوای دیجیتال درنظر گرفت، هرچه نویسنده بتواند صدایی منحصر به فرد را در تلاش های خود جای دهد، وضعیت بهتر خواهد بود. این همچنین اجازه می دهد تا شما در فضای شلوغ دیجیتال به چشم بیآیید.
شما همچنین می توانید با استفاده از رسانه های اجتماعی به بهترین محتوا و مطالب مالی در سایت خود و وب، اشاره کنید. همانطور که کاربران از سراسر وب نسبت به ارزشگذاری آنچه شما انجام میدهید و میگویید اقدام خواهند کنند: (برای مثال تلاشهای مشترک بانک مرکزی امریکا و آکادمی خان (Khan Academy) را درنظر بگیرید)، شما ترافیک دیجیتال بیشتری خواهید داشت و افراد بیشتری موسسه شما را به عنوان موردی قابل اعتماد برای زندگی مالی شان قلمداد خواهند کرد. با ایجاد ترافیک دیجیتال، شما قادر خواهید بود که توجهات را به حساب های پس انداز و وام هایی که ارائه میدهید، جلب کنید؛ بنحویکه آنها را در دو ستون کناری نمایش دهید یا در پایان پست های وبلاگی مرتبط پیوندی مستقیم برایشان قرار دهید، همیشه قصد خود را بر کمک به مصرف کنندگان که زندگی مالی سالمی داشته باشند، معطوف کنید. این تعامل دیجیتالی را با قابلیت افتتاح و پردازش امور یک مصرف کننده بصورتی سریع و راحت (بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل) ترکیب کنید، تا با این کار به رقیبی در سطح جهانی تبدیل شوید.

گــامـهــای آتــی
تغییروتحول در راستای دیجیتالی شدن، ارائه گر ذهنیتی جدید است، این یعنی تحول از یک شعبه محلی به بخشی از بازار دیجیتال جدید، بدون درنظر گرفتن محل شعبه بصورت فیزیکی. تغییروتحولی در مدل، و به سوی "سهولت و راحتی جهانی"، ذهنیت جدیدی است که همه بانک ها و اتحادیه های اعتباری میبایست آنرا اتخاذ کنند اگر می خواهند به شکوفایی در عصر دیجیتال برسند.
شاید روزی برسد که ببینید مشتریان شما به سراغ برندهایی رفته اند که امکان افتتاح حساب یا انجام امور بانکی را تمام ایام سال بصورت شبانه روز و بدون نیاز به مراجعه ی حضوری به محل شعبه ی بانک میدهند.

بسیاری از جوانان هزاره سوم در نظرسنجی ها اعلام کرده اند که بیشتر از کانالهای دیجیتال بانکداری استفاده میکنند تــا مراجعه ی حضوری به شعبه؛ و این گرایش .در آینده ای نه چندان دور بیش از پیش پررنگ و فراگیر خواهد شد

برگرفته از Thefinancialbrand

مترجم: مهرداد دستورانی

► گـذار به ماورای برنامه های سنتی فروش ضمنی بانکها(بخش دوم)
گـذار به ماورای برنامه های سنتی فروش ضمنی بانکها(بخش اول) ◄

مطالب مرتبط
بنر