دلار کانادا برنده جایزه اسکناس سال ۲۰۱۸ شد

دوشنبه ، 16 ارديبهشت 1398 ، 20:20

جایزه «نوآورانه‌ترین طراحی اسکناس» در سال ۲۰۱۸ به دلار کانادا رسید.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از رویترز، اسکناس ۱۰ دلاری جدید کانادا که اواخر سال گذشته و منقش به تصویر یکی از فعالان حقوق زنان منتشر شد، از سوی انجمن جهانی اسکناس برنده جایزه نوآورانه‌ترین اسکناس سال ۲۰۱۸ شناخته شد.

اسکناس ۱۰ دلاری جدید در زمینه خود دارای تصویری عمودی منقش به ویولا دموند، کارآفرین و فعال اجتماعی زن اهل استان "نوا اسکوشیا" این کشور است. دموند اولین زن کانادایی است که تصویر آن بر روی اسکناس‌های این کشور نقش می‌بندد. پیش از این در بین کشورهای قلمرو پادشاهی بریتانیا، تنها تصویر زنان عضو خاندان سلطنتی انگلیس نظیر ملکه الیزابت بر روی اسکناس‌ها دیده شده بود.

روی دیگر این اسکناس نیز منقش به موزه حقوق بشر شهر وینیپگ در منیتوبا است. اسکناس جدید ۱۰ دلاری کانادا دارای اندازه بزرگ‌تر از همتای آمریکایی خود و از جنس پلیمر خواهد بود. طبق اعلام بانک مرکزی کانادا این اسکناس دارای استانداردهای فن‌آورانه و مشخصه‌های امنیتی متعددی است که کار جعل آن را دشوار می‌سازد.

اسکناس ۲۰۰ فرانکی سوئیس، ۵۰۰ کرونی نروژ، ۱۰۰ روبلی روسیه و ۴۰ دلاری جزایر سولومون از دیگر گزینه‌های مطرح شده در مسابقه این دوره بودند. کانادا اعلام کرده است ۴ اسکناس جدید دیگر این کشور نیز به صورت عمودی منتشر خواهند شد.

قلمرو پادشاهی انگلیس شامل انگلیس، استرالیا، کانادا، آمریکا و نیوزلند است که ملکه انگلیس فرمانروای آن شناخته می‌شود، هر چند که این سمت در حال حاضر کاملاً جنبه تشریفاتی دارد.

► اعتبار رمزهای دوم کارت های بانکی تا پایان اردیبهشت
کشورهای مشترک‌المنافع؛ ‌مقصد بعدی بانکداری اسلامی ◄

مطالب مرتبط
بنر