آیا با انواع رمزهای بانکی آشنایی دارید؟

جمعه ، 20 ارديبهشت 1398 ، 20:49

رمزهای بانکی به شما این امکان را می دهند تا به اطلاعات حساب خود دسترسی داشته باشید و از آنها استفاده نمایید. همین امر سبب می شود تا حفظ و نگهداری  این رمزها اهمیت پیدا کند. پس سعی کنید از نوشتن رمزهای بانکی خودداری نمایید.
انواع رمزهای بانکی عبارتند از:

-    رمز عابربانک
رمز عابربانک، یک رمز 4 رقمی است که شما در هنگام استفاده از کار بانکی خود در دستگاه خودپرداز از آن استفاده می کنید. این رمز تنها با در دست داشتن کارت عابربانک قابل استفاده است. توجه داشته باشید که اگر این رمز را سه مرتبه اشتباه وارد کنید، دستگاه خودپرداز، کارت شما را مسدود می کند و شما باید برای دریافت آن با در دست داشتن یک کارت شناسایی معتبر به شعبه بانکی مورد نظر مراجعه نمایید.

-    رمز دوم
این رمز توسط مشتری در یکی از خودپردازهای بانک تعیین می شود و برای خریدهای اینترنتی و استفاده از درگاه های اینترنتی بانک مورد استفاده قرار می گیرد. این رمز بدون در دست داشتن کارت قابل استفاده است به همین خاطر باید برای نگهداری از آن نهایت تلاش خود را به کار گیرید. چراکه تنها با دانستن شماره 16 رقمی کارت بانکی و وارد کردن رمز دوم می توان از اطلاعات حساب استفاده کرد.
طرح استفاده از رمز دوم یکبار مصرف تصویب شده است و از اول خردادماه امسال اجرایی می شود.

-    CVV2
عدد چهاررقمی که روی تمام کارت های بانکی درج شده است و از آن برای خریدهای اینترنتی و استفاده از درگاه های اینترنتی بانک ها استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:

چگونه رمز عبور یکبار مصرف دریافت کنیم؟

شبکه بانکی آماده ارائه رمز دوم یکبار مصرف شد

► شرایط عجیب بانک‌ها برای پرداخت وام ۳۰ میلیونی ازدواج
چگونه رمز عبور یکبار مصرف دریافت کنیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر