سودآوری بانک سامان مبتنی بر استراتژی است

يكشنبه ، 9 تیر 1398 ، 13:01

گزارش‌های منتشره در کدال نشان از عملکرد درخشان بانک سامان و رشد 1480 درصدی سوددهی و تحصیل سود ۶۳۲ ریال به ازای هر سهم در سال مالی ۹۷ دارد.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از روابط عمومی بانک سامان، علیرضا معرفت قائم مقام مدیرعامل بانک سامان، در تشریح چگونگی دستیابی به این موفقیت اظهار داشت: اقدامات مطالعاتی و اجرایی برای پیاده‌سازی برنامه جدید استراتژی بانک سامان از اوایل سال 1396 با بهره گیری از تجارب داخلی و بین المللی آغاز شد و این راهبرد با نام "سامان 1400" در پایان سال 1396 به تایید و به تصویت هیات مدیره رسید و اقدامات اجرایی آن به عنوان برنامه کلیدی بانک از سال 1397 آغاز شد.

معرفت در ادامه تاکید کرد، ما در بانک سامان با تکیه بر این برنامه استراتژیک و هدایت دقیق هیات مدیره و همکاری بسیار خوب واحدهای ستادی و شعب بانک از همان ماه‌های نخست سال 1397 شاهد تغییرات مثبت و ارزشمندی در روندها بودیم و این نشانه‌ها ما را در پیگیری قوی‌تر برنامه سامان 1400 مصمم‌تر کرد.

معرفت افزود: برنامه راهبردی سامان ۱۴۰۰ کمک کرد تا ما علاوه بر افزایش فروش و درآمدهای مشاع و غیر مشاع، موفق به کاهش هزینه‌های مشاع و عملیاتی بانک شویم که این دستاورد ما را در نقطه جدیدی قرار داده است که می تواند زمینه ثبات و تداوم درآمدزایی ما در سالهای آتی باشد.

معرفت از ارتقا کیفیت و تنوع خدمات بانک طی سال گذشته به عنوان دو شاخصه از اهداف برنامه راهبردی بانک یاد کرد و اظهار داشت خدمات بسیار خوبی که محور بسیاری از آنها توسعه خدمات غیر حضوری و الکترونیکی است به همین واسطه تولید و عرضه شده‌اند.

همچنین احسان ترکمن معاون مالی و برنامه ریزی بانک سامان نیز در این خصوص گقت: با سیاست اصولی که بانک محترم بانک مرکزی در خصوص نرخ تسعیر ارز پیش گرفت فرصت خوبی برای تقویت نظام بانکی و افزایش سرمایه بانکها به وجود آمد که ما هم با هدف تقویت سرمایه بانک و گسترش عملیات بین‌المللی به ویژه تاسیس شعب خارج از کشور از این فرصت به نحو شایسته استفاده خواهیم کرد.

وی بر اساس این گزارش افزود بانک سامان براساس عملکرد ۱۲ ماهه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۷ مبلغ ۵.۰۵۶ میلیارد ریال سود خالص محقق کرده است و با توجه به جدیت بانک در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف بانک تا سال 1400 که مبتنی بر جدیدترین متدهای فروش و عرضه خدمات و محصولات و مدیریت منابع، مطالبات و دارایی‌هااست قطعاً این روند در سال های آتی نیز با قدرت بیشتری پیگیری خواهد شد.

 

► محصولات جدید متناسب با مأموریت‌های جدید بانک خلق می‌کنیم
بانک مسکن به سیل زدگان 9 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر