شرایط افتتاح حساب برای بچه ها و بی سواد ها

يكشنبه ، 24 شهریور 1392 ، 09:21

 

افتتاح حساب بانکی حق مسلم همه افراد جامعه است. کودکان،افراد بی سواد و افرادی که از معلولیت های ذهنی رنج می برند هم حق دارند از خدمات بانکی بهره ببرند.

به گزارش بانکی دات آی آر، از این روی نظام بانکداری کشور سالهاست قوانینی را تصویب و اجرایی کرده که به موجب آن این افراد هم می توانند حساب داشته باشند و از خدمات بانک ها استفاده کنند.

 

افتتاح حساب برای بچه ها

نوجوانانی که دارای 12 سال تمام باشند می توانند بنام خود حساب قرض الحسنه پس انداز افتتاح نمایند، حق برداشت از حساب افتتاح شده منحصراً با صاحب حساب و پس از رسیدن به سن 15 سال تمام می باشد.


اطفالی که به سن 15 سال تمام رسیده باشند، می توانند (بدون ارایه حکم رشد) منحصراً بنام خود حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز افتتاح نمایند.

مادران می توانند فرزند صغیر خود حساب پس انداز افتتاح نمایند و حق برداشت از این حساب تا رسیدن صغیر به سن 18 سال تمام فقط با مادران می باشد.

مادران می توانند با تکمیل قرارداد حساب کوتاه مدت به نام خود و بنفع فرزند صغیر خود افتتاح و یا سپرده کوتاه مدت افتتاح شده قبلی خو را به نفع فرزند خود معرفی نمایند.

افتتاح حساب بی سواد ها

افتتاح حساب جهت اشخاص بی سواد بلامانع می باشد در این صورت از صاحب حساب حتی المقدور علاوه بر اثر انگشت به عنوان نمونه امضاء، مهر نام وی نیز اخذ خواهد شد.


اشخاص بی سواد باید دو قطعه عکس جهت الصاق به کارت افتتاح حساب و دفترچه تسلیم بانک نمایند در غیر این صورت به هنگام برداشت از حساب ارایه مدارک معتبر عکس دار الزامی است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► شعب بانک ها در سال 1400 چه شکلی خواهند بود؟
سونامی تغییر مدیران عامل بانک ها ◄

مطالب مرتبط
بنر