وقتی بانک ها زورشان به موسسات غیر مجاز نمی رسد

دوشنبه ، 13 آبان 1392 ، 14:28

فضای رقابتی همیشه با تشویق مواجه می شود و فضا را برای رشد و توسعه باز می کند اما اگر رقابت نابرابر باشد مسلما مشکلاتی بروز خواهد کرد.

به گزارش بانکی دات آی آر، این روزها بانک های کشور وارد رقابت ناخواسته و نا برابری شده اند که هر لحظه حیاتشان را تهدید می کند. بانک ها که تحت نظارت مستقیم بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار فعالیت می کنند می بایست از قانون یکسان سازی نرخ سود بانکی تبعیت کنند. به این ترتیب همگی از میزان سود یکسانی برای سپرده ها و تسهیلاتشان پیروی می کنند.

این در حایست که برخی موسسات مالی فاقد مجوز بدون وجود نظارت های دولتی مبادرت به اختصاص سود های بیشتر از معمول بانک ها بر حساب های بانکی می کنند که موجبات دشواری های مالی بانک ها را فراهم آورده است.

بسیاری از مردم فریب ظاهر سود را خورده و اقدام به افتتاح حساب در موسساتی می کنند که آینده کاریشان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

بیم آن می رود هر لحظه که این موسسات به مشکلات مالی بر بخورند از آنجایی که تحت نظارت بانک مرکزی نیستند با سیل مال باختگانی مواجه شویم که راه به جایی ندارند.

لزوم ورود بانک مرکزی به این عرصه مدت هاست که احساس می شود. اگر بانک مذبور هرچه زودتر اقدامی نکند ظهور مشکلات آتی دور از ذهن نیست.

در حال حاضر نرخ سود بانک ها با نرخ تورم مطابقت ندارد از این رو بیشتر مردم ترجیح می دهند اموالشان را در امور دیگر سرمایه گذاری کنند . به این ترتیب خطر انباشت سرمایه در حوزه های مختلف اقتصادی و افزایش گرانی بازار های مختلف را تهدید می کند و از سوی دیگر بانک ها با کمبود سرمایه دست به گریبان اند. امری که هرچه سریعتر باید برای آن چاره ای اندیشیده شود

شهرزاد کیافر

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► بانک ها براساس چه قانونی استخدام می کنند+پاسخ به سوالات
آشنایی با یک وام سریع و آسان ◄

مطالب مرتبط
بنر