تحریم بانکی ال سی و کار بزرگی که ما کردیم

چهارشنبه ، 13 آذر 1392 ، 10:29

اعتبار اسنادی (Letter of Credit) تعهدی از بانک است که به خریدار و فروشنده داده می‌شود و تعهد می‌شود که میزان پرداختی خریدار به فروشنده به موقع و با مبلغ صحیح به دست فروشنده خواهد رسید

به دلیل ماهیت معاملات بین‌المللی که شامل عواملی همچون مسافت و تفاوت قوانین کشورها و ...، اعتبارات اسنادی یک جنبه بسیار مهم در تجارت بین‌المللی شده است.

بانک همچنین به نیابت از خریدار که نگهدارنده اعتبارات اسنادی است تا زمان دریافت تائیدیه که کالاهای خریداری شده حمل شده‌اند وجه را پرداخت نخواهد کرد.

به گزارش بانکی دات آی آر، مدت هاست که ال سی ایران از سوی کشورهای غربی تحریم شده و پرداخت ها را با مشکل مواجه کرده است.

در چنین شرایطی انتقال وجه و معاملات بسیار دشوار و کند خواهد شد. اگرچه مشکلاتی در این خصوص برای اقتصاد کشور پیش آمده اما اینکه نظام بانکی و اهل تجارت با وجود این تحریم ها تلاش می کنند و مبادلات کالاهای ضروری در جریان است کاری است بزرگ که کمتر به آن پرداخته شده است.

در سال های گذشته کشور تحریم های ناجوانمردانه دشمنان را به ویژه در زمینه اقتصادی تجربه کرده است و توانسته در برابر این تحریم ها مقاومت کند اما نباید فراموش کرد که رفع تحریم ها نیز می تواند رونق اقتصادی کشور را شتاب بیشتری دهد.

باید پذیرفت شرط اولیه موفقیت و پویایی در اقتصاد تعامل با جهان است لذا توافق صورت گرفته در مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۱+۵ در رونق اقتصادی کشور نقش مهمی دارد.

معاون ارزی بانک مرکزی پیشتر در مصاحبه ای گفته بود: با نتایج مثبتی که در مذاکرات حاصل شد بخشی از تحریم‌های بانکی لغو شده است و تعدادی از بانک ها ال سی ایران را قبول می کنند.

به این ترتیب مشکل پول های بلوکه شده ایران در بانک های خارجی هم مرتفع خواهد شد. آینده روشنی که تا تحقق آن راه طولانی در پیش داریم و حتما می بایست بین تاثیرات روانی مثبت مذاکرات و آنچه در واقعیت تا این لحظه به وقوع پیوسته است تمایز قائل شویم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► روش پرداخت قبوض از طریق دستگاه کارت خوان یا pos
مضرات افزایش نرخ سود بانک ها در رکو دتورمی ◄

مطالب مرتبط
بنر