تکنولوژی هایی که بلای جان نظام بانکداری شده اند؟!

چهارشنبه ، 7 خرداد 1393 ، 08:41

 

استفاده از تکنولوژی و به روز بودن تب شدیدی است که در ایران باعث راه افتادن موج هایی می شود که ناخود آگاه سیلاب شده و دامن مان را می گیرد.

به گزارش بانکی دات آی آر، از همه گیر شدن یک باره سیستم اس ام اس که بیشتر ابزار جوک پراکنی و اهانت به قومیت ها شد تا تب لت هایی که این روزها اگر در خانه ای نباشد بی کلاسی تعبیر می شود جالب اینکه تب لت ها اسباب بازی بچه هاست و تنها کاربردش بازیچه کودکان است.

اما بازی با تکنولوژی همیشه هم بی خطر نبوده و نخواهد بود. تکنولوژی هایی که این روزها سر از هر گوشی همراهی در آورده و بدون اینکه بدانیم چسیت ؟ چطور باید اطلاعاتش را محافظت کنیم و تنها برای اینکه انگ عقب ماندگی بر پیشانی مان نخورد به کار می بریم.

 

 

این روزها تلفن های همراه مثل بمب های ساعتی شده اند که هر لحظه ممکن است تمام اسرار خانوادگی و اطلاعات مالی مان را دست غریبه ها بسپارند.

عدم استفاده از سیستم های امنیتی ، ارتباط دائم به اینترنت بدون استفاده از آنتی ویروس ها و سیستم های امنیتی مخصوص تلفن همراه هوشمند باعث شده تا خودمان را در معرض آسیب قرار دهیم.

برای راحتی کار، رمز عبور موبایل بانکمان را ذخیره می کنیم بعد آن را روی میز کافی شاپ حامی گذاریم، با دوستان عکس می گیریم و بلوتوث ها را برای انتقال عکس مدت ها در فضای عمومی باز می گذاریم.

گاهی اصلا به عاقبت کارهایمان فکر نمی کنیم،مطالعه ای هم نمی کنیم و خدای نکرده وقتی اموالمان از دستمان رفت کاری به جز پشیمانی نداریم.

تکنولوژی های نوین نظام بانکداری الکترونیک بدون فرهنگ سازی لازم مثل بمبی شده که هر لحظه اموال اشخاص را تهدید می کند.

انتخاب رمز های ساده و بدون پیچیدگی، استفاده از اینترنت های فضاهای عمومی بدون رعایت نکات ایمنی، مشارکتی ناخواسته و نادانسته است با سارقان حرفه ای فضای مجازی که از عدم آگاهی افراد استفاده می کنند.

به نظر می رسد بانک ها هم در این خصوص تلاش لازم را به کار نبرده اند و کمتر پیش می آید توصیه های امنیتی دقیق و جامعی را به مشتریانشان ارائه کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► صرافی داری بانک ها
اعتبار نداریم وام ازدواج نخواهید! ◄

مطالب مرتبط
بنر