نکات امنیتی استفاده از بانکداری الکترونیک مخصوص تابستان

سه شنبه ، 3 تیر 1393 ، 12:23

 

رعایت نکات امنیتی هنگام استفاده از اینترنت بانک تاریخ و زمان خاصی ندارد اما تابستان ها باید برخی موارد خاص بیشتر مورد نظر قرار گیرد.

به گزارش بانکی دات آی آر، نکات امنیتی زیر را در تابستان حتما رعایت کنید:

 

1. تابستان که بچه ها تعطیل اند و بیشتر از اینترنت استفاده می کنند دقت کنید حتما صفحه بانکداری الکترونیک را پیش از سپردن سیستم به بچه ها بسته باشید. دیده شده بچه ها هنگام بازی یا سرک کشیدن در اینترنت ناخواسته وجهی را انتقال داده اند یا به سیستم بانکداری الکترونیک آسیب زده اند.

 

2. در تابستان سفرها افزایش چشم گیری می یابد هنگام استفاده از اینترنت در سفر دقت کنید از اینترنت فضاهای عمومی مثل هتل ها و... برای استفاده از اینترنت بانک استفاده نکنید.

 

3. هنگام سفر و استفاده از خودپرداز به ویژه خود پرداز های بین راهی دقت کنید ابزار یا وسیله ای به دستگاه متصل نشده باشد تا از اطلاعات شما سوء استفاده نشود.

 

4. هنگام پرداخت وجه به صورت الکترونیک به وِیژه در مغازه های سر راهی و جاده ای دقت کنید مبلغ صحیح در کارت کشیده شود و مبلغ اضافه از شما دریافت نشود.

 

5. سیستم های کامپیوتری خود را به جدیدترین ضد ویروس ها مجهز کنید و به بچه ها بیاموزید در اوقات فراغت از سایت های معتبر و شناخته شده استفاده کنند.

 

6.  به هیچ عنوان در زمان انجام تراکنش های مالی از VPN استفاده نگردد.

 

7. اگردر ایام تابستان و یا هر زمان دیگری سیستم کامپیوتری خود را برای تعمیر به تعمیرگاه بردید یا لپ تاپ خود را به کسی قرض دادید دقت کنید کلیه کلمات عبور که احیانا ذخیره کرده بودید پاک کنید و درصورت امکان رمزهای خود را تغییر دهید.

 

8. رمز کارت و اینترنت بانک خود را در اختیار بچه ها قرار ندهید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نظامهاي پرداخت الکترونیکی( قسمت چهارم)
تحول نظام بانکداری و جان سختانی که نمی پذیرند! ◄

مطالب مرتبط
بنر