بهترین مسیرهای ارائه خدمات به مشتریان بانک ها کدام است؟

پنجشنبه ، 19 تیر 1393 ، 08:26

 

هدف اصلی بانک ها ارائه خدمت به مشتریان و افزایش سرمایه های در گردش خودشان است به نظر شما بهترین مسیر خدمت رسانی بانک ها به مشتریان کدام است؟

به گزارش بانکی دات آی آر، در حال حاضر خدمات بانک ها را می توان به دو بخش خدمات حضوری و الکترونیک تقسیم کرد که هر یک از آنها برای گروهی از مشتریان جذابیت دارد.

بانکها بعنوان موسساتی شناخته شده اند که بیشترین تعاملات را در مراودات تجاری ایفاء می نمایند. بانکها با ایجادارتباط نزدیک و مستقیم با مردم و سازمانها بعنوان عناصر اساسی در عرصه تجارت تعامل دارند.


ورود بانکها به عرصه وسيع فناوری اطلاعات این امکان را برای آنان میسر می سازد تا با استفاده از ابزارهای ارتباطی و اطلاعاتی بتوانند شیوه های جدید تری را به مشتریان خود ارائه نمایند ودر این راستا مشتریان بانکها باتوانایی ايجاد شده و سریعتر از گذشته قادر خواهند بود خدمات مورد نياز خود را وصول نمايند.


در حقیقت فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی به بانکها در تحقق اهداف اساسی آنان که همانا رضایت مشتری و مشتری محوری می باشد کمک بزرگی می نمایند.
نباید این مسئله را فراموش کرد که تحولات بین المللی به خصوص در زمینه هاي اقتصادي حاصل یکپارچه شدن مسائل گوناگون بوده و در این میان صنعت بانکداری نیز از تحولاتی همانند جریان سرمایه, انقلاب اطلاعات و تحولات سازمانی بی تاثیر نبوده است.

الف : بانکداری الکترونیک

مهمترین مزایای استفاده از بانکداری الکترونیک از نظر مشتریان عبارت است از:

1. صرفه جويی در هزينه ها
2. صرفه جويی در زمان
3. افزايش رفاه عمومی
4. ايجاد فرصت برای مشتريان جديد در بازارهای هدف
5. ايجاد و افزايش شهرت بانك ها در ارائه نوآوری
6. گسترش محدوده جغرافيايی فعاليت
7. استفاده از راهبردهای تجارت الكترونيك
8. كاهش هزينه ها.

ایجاد زیر ساخت های مناسب از جمله زیر ساخت های تکنولوژیکی و فرهنگی ضروری بوده و از مباحث با اهمیت است كه بانکها می بایست نسبت به تقویت فرایند ها و مهارت های مدیریتی مرتبط با فناوری اطلاعات جهت هرچه منسجم کردن واستفاده بیشتر از کانال های جدید توزیع خدمات اقدام نمایند .

ب: بانکداری حضوری

اگرچه با گسترش بانکداری الکترونیک میزان علاقمندی مردم به بانکداری حضوری به طرز چشم گیری کاسته شده اما با کمک اقداماتی نظیر بهبود فضا و مبلمان اداری بانک ها، کاهش زمان انتظار مشتریان در بانک، برخورد مناسب کارکنان با مشتریان ، استفاده بهینه از زمان و ارائه مناسب وسریع اطلاعات به مشتریان می توان میزان استفاده مشتریان از بانکداری حضوری و رضایتشان را بالا برد.

 

نویسنده :شهرزاد کیافر

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► آشنایی با کمیته بال
نحوه پرداخت قبض از طریق بارکد ◄

مطالب مرتبط
بنر