آشنایی با بانکداری شرکتی اهداف و مزایا

دوشنبه ، 30 تیر 1393 ، 08:46

 

بانک ها به عنوان یکی از  ارکان اصلی اقتصاد نقش مهمی در پیشرت صنعت و تجارت برعهده دارند به نحوی که اگر نباشد حمایت بانک ها چرخ اقتصاد و صنعت اگر نایستد به سختی به حرکت در خواهد آمد.

به گزارش بانکی دات آی آر، بانکداری تجاری و شرکتی از مهمترین عواملی است که بانک ها را به عنوان یک شریک تجاری مطمئن در کنار مراکز مهم تجاری قرار می دهد.

 

بانکداری شرکتی

بانکداری شرکتی یک مدل کسب و کار و استراتژی کلان و پیچیده و نظام‌مندی است که تلاش دارد کلیه نیازهای مشتریان شرکتی که نیازهای بانکی بسیار متفاوتی با دیگر بخش‌های مشتریان دارند را با بهره‌گیری از ساختار، مدل‌ها و فرآیندهایی کاملا متفاوت از گذشته، پاسخ دهد.

بانکداري شرکتي، با تمرکز بر شناخت مشتريان شرکتي‌، در تلاش است تا با تکيه بر تمايزهاي حاصل از استراتژي‌هاي مشتري مدارانه‌، ساختار منعطف‌، تخصص و تعهد بانکداران مجرب خود و نيز فرآيندها و سيستم‌هاي منحصر به فرد، در جايگاه يک شريک تجاري معتمد و کارآمد نقش‌آفريني کند‌.

یکی از شیوه های پذیرفته شده بانکداری در تمامی بانکهای دنیا ، بانکداری شرکتی یا Corporative Banking است. در این شیوه از بانکداری کلیه خدمات مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی ( شرکتهای کوچک و متوسط و شرکت های بزرگ و کلان ) ارایه می گردد.

بانکداری شرکتی تلاشی فراگیر برای تمرکز بر نیازهای مشتریان شرکتی و خلق راه حلهای بانکی و مالی متناسب برای پاسخگویی موثر و دقیق به آنها است. در بانکداری شرکتی علاوه بر ارایه خدمات تسهیلات و تعهدات، مدیریت دریافت ها و پرداختها و …، خدماتی مانند مدیریت ریسک، مدیریت نقدینگی، روش های تامین مالی و خدمات مشاوره ای نیز به مشتریان بانکداری شرکتی ارایه می گردد.

تدابیر اندیشیده شده در نظام بانکداری شرکتی به گونه ای است تا تمامی نیازهای مالی و بانکی یک کسب و کار ( فردی یا شرکت ) توسط مدیر حساب تعیین شده در قالب خدمات و محصولات قابل ارایه به بهترین، سریعترین و دقیق ترین شکل ممکن پاسخ داده شده و بدون نیاز به حضور در شعب بانک راه حل های متنوع و اثر بخش برای کمک به رشد و شکوفایی کسب و کار مشتریان در اختیار آنها قرار می گیرد.

اهداف و خط مشی‌ها
1. پیشتازی و نوآوری در ارایه محصولات و خدمات کامل و متنوع بانکی در حوزه بانکداری شرکتی با هدف ارزش‌آفرینی بیشتر برای مشتریان
2. افزایش سرعت، دقت و کیفیت در ارایه خدمات مورد نیاز مشتریان شرکتی
3. کمک به کسب و کارها برای رشد و توسعه از طریق مدیریت منابع مالی
4. بهبود ارتباط‌های کاری سازنده و یادگیرنده
5. فراهم آوردن امکان ارایه خدمات تخصصی و اختصاصی به هر یک از مشتریان شرکتی
6. بهینه‏سازی ترکیب دارایی‌ها و بدهی‌های مشتریان شرکتی به منظور مدیریت ریسک
7. کمک به کسب و کارهای کشور برای کاهش مستمر مطالبات خود
8. انجام مشاوره‌های تخصصی در حوزه‌های بازاریابی، حقوقی، مالیاتی و ...

ساختار بانکداری شرکتی
ساختار منعطف و تخصصی بانکداری شرکتی بسترها و زیرساخت‌های لازم برای تصمیم‌گیری‌های متناسب، برای پاسخگویی به نیاز مشتریان شرکتی و ارایه خدمات تخصصی را فراهم آورده است.
مدیریت امور دفاتر بانکداری شرکتی و بازاریابی با انجام وظایف مربوط به جذب، حفظ و رشد مشتریان شرکتی با اختیارات کامل و با تجهیز دفاتر خود در اقصی نقاط کشور بر آن است تا ارزش افزوده و رضایت حداکثری برای مشتریان بانکداری شرکتی به ارمغان آورد.
مدیریت اعتبارات شرکتی از طریق سیستم‌های اعتبارسنجی منحصر به فرد بانک اقتصادنوین، در نظر دارد تا فرآیند حساس و پویای اعتبارسنجی و اعطای تسهیلات و تعهدات کاملا تخصصی را با سرعت، دقت و کیفیتی بیش از پیش محقق سازد. این دپارتمان در هماهنگی کامل با دفاتر بانکداری شرکتی خدمات مورد نیاز مشتریان را به صورت ویژه و اختصاصی مصوب و از طریق دفاتر و مدیران حساب ارایه می‌نماید.
مدیریت محصولات و خدمات مشاوره یکی دیگر از اجزای زنجیره ارزش‌آفرینی برای مشتریان شرکتی است که آماده است انواع خدمات مشاوره‌ای برای بهبودهای کاری، اصلاح ساختارها و عملکردهای مالی، بر حسب رتبه و اعتبار مشتریان بانکداری شرکتی به آنها ارایه نماید.
دفاتر بانکداری شرکتی، دپارتمان‌های مستقل کاری زیر نظر مدیریت امور دفاتر بانکداری شرکتی و بازاریابی‌اند که به منظور ایجاد ارتباط‌ها و تعاملات سازنده کاری با مشتریان در مناطق جغرافیایی تعیین شده مستقر و به ارایه خدمات تخصصی اشتغال دارند. این دفاتر با همراهی شعب معین مشخص شده تمامی خدمات را بر حسب اولویت و خواست مشتریان از طریق مدیران حساب شرکت بدون نیاز به حضور فیزیکی ارایه می‌نمایند.

مشتریان بانکداری شرکتی :

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی با استناد به صورت های مالی حسابرسی شده که دارای فروشی بیش از 50 میلیارد ریال در سال هستند و یا حداقل 30 میلیارد ریال تسهیلات استفاده نموده و یا می نمایند و یا دارای منابع بیش از 50 میلیارد ریال می باشند، در زمره مشتریان بانکداری شرکتی قرار می گیرند. شرکت های جدیدی که در آستانه شروع فعالیت قرار دارند با توجه به صنعت، سرمایه اولیه و برنامه های توسعه ای و رشد، بازارها و …. بررسی شده و براساس پیش بینی فروش طی 3 سال آتی در طبقه بندی فوق قرار می گیرند. بانکداری شرکتی خدمات خود را با هدف همراهی و کمک به شرکتهای مذکور برای تحقق اهداف توسعه ای ارایه می نماید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بحث امنیت در بانکداي الکترونیکی( بخش پنجم)
صندوق امانت بانک های ایرانی چگونه اند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر