10 عادت بد بانکی

يكشنبه ، 19 مرداد 1393 ، 11:18

 

آیا تا به حال به عادت هایی که هنگام خروج از بانک از شما سر می زند دقت کرده اید. هنگامی که به شعبه بانک مراجعه می کنید و خارج می شوید چه کارهایی می کنید.

به گزارش بانکی دات آی آر، برخی عادات شخصی و برخی عادت ها عمومی اند چه شخصی و چه عمومی برخی عادتها هنگام مراجعه به بانک نامناسب اند در مصاحبه و گفتگو با کارکنان بانک که شامل تعدادی متصدیان شعبه، نیروهای خدماتی و مدیران اند به برخی عادت ها رسیدیم که در بین برخی مردم عمومیت دارد و مناسب نیست به  آنها توجه کنید :

1. شمردن در لحظه پول

برخی عادت دارند به محض اینکه وجه نقد از بانک دریافت کردن شروع به شمارش می کنند آن هم در دید عموم. این یعنی تشویق عموم دزدها به سرقت پول های شما.

پولی که از متصدی دریافت می کنید را حتما بشمارید ولی در محل مناسب و به نحوی که فرصت طلبان احتمالی را تشویق و تحریک نکند.

2. بدخلقی

برخی با متصدیان شعبه و مردمی که در صف منتظر هستند برخورد خوبی ندارند. کارکنان بانک موظف هستند کارهای بانکی شما را انجام دهند اما خلق بد شما می تواند خستگی آنها را بیفزاید و حتی از دقت عملشان بکاهد.

سلام نام خداست یک سلام خشک و خالی آغازگر یک مکالمه خوب و سازنده یک روز زیباست

3.تکمیل نصفه و نیمه فرمها

برای انتقال وجه، دریافت و واریز پول به حساب دیگران وحتی حساب شخصی خودتان می بایست فرم تکمیل کنید اگر فرم ها را قبل از مراجعه به گیشه تکمیل کنید کار سرعت می یابد. اما متاسفانه بسیاری فرم ها را کامل تکمیل نمی کنند و این امر متصدی را به مخاطره انداخته و وقت سایرین را تلف می کند .

4.پرسش واضحات

برخی سوالاتی که از کارکنان بانک ها می شود توضیح واضحات است بروشورها وفرم های نصب شده در شعب کاملا توضیح دهنده برخی ابهامات است و برای پاسخگویی طراحی شده اما خیلی از ما عادت داریم به جای خواندن سوال کنیم.

5. عدم رعایت نظافت

تعداد افرادی که این کار را می کنند کم است اما متاسفانه هستند کسانی که فیش ها و فرم هایی که استفاده نمی کنند و خراب شده، لیوان یک بار مصرف آبی که مصرف کرده اند و سایر زباله هایشان را در زمین شعبه و یا روی صندلی ها رها می کنند و کارکنان را به درد سر می اندازند.

6.صحبت با تلفن همراه

مکان های عمومی جای صحبت با تلفن همراه نیست . بهترین کار این است که تلفن تان را در حالت بی صدا قرار دهید و پس از خروج از شعبه مکالمه کنید. چراکه تمرکز کارکنان و مراجعه کنندگان را برهم می زند و این در یک کار حساس مثل عملیات بانکی می تواند فاجعه آفرین باشد.

7.همراه نداشتن خودکار

تقریبا تمام شعب برای انجام عملیات بانکی خودکار، فیش و حتی دستگاه پول شمار در اختیار مراجعه کنندگان می گذارند اما شعب شلوغ و روزهای شلوغ سال بعضا نبود خودکار مشکل آفرین می شود.

هنگام مراجعه به بانک خودکار همراه داشته باشید

8.کارت شناسایی

برای انجام هر عملیات بانکی می بایست کارت ملی به همراه داشته باشید . قانون در مورد همه صادق است و متصدی شعبه موظف به اجرای آن است لطفا به قانون احترام بگذارید وگرنه از ارائه خدمت به شما معذور می باشند

9.مکالمات غیر ضرور

برخی عادت دارند در شعبه سر درد دلشان باز می شود از حساس ترین مباحث اقتصادی و سیاسی تا خصوصی ترین مسائل زندگی شان را مطرح می کنند.

مطرح کردن اطلاعات خصوصی ممکن است برای خود شما درد سر ساز شود و علاوه براین بهداشت روانی محیط را به مخاطره می اندازد شاید کسی حوصله شنیدن حرف های شما را نداشته باشد.

10.سرک کشیدن

عملیات بانکی یک فرآیند کاملا شخصی ، امنیتی و حساس است سرک کشیدن در دسته چک،قبوض و فیش های دیگران هر چند برای این باشد که ببینید کی کارش تمام می شود و معطلی شما به اتمام می رسد اصلا پسندیده نیست و دیگران را معذب می کند.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

 

► بعد از فیشینگ چشممان به اسکیمینگ روشن!
تامین امنیت بانک ها به عهده کیست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر