فواید کارت های عابر بانک چیست؟

يكشنبه ، 2 شهریور 1393 ، 13:09


کارتهای عابر بانک که به آنها کارت نقدی و یا کارت بانک هم گفته میشود مورد استفاده ی خیلی از افراد در سر تا سر دنیا هستند. این کارت توانستند به خوبی جای پول نقد را بگیرند بنابراین روزانه مورد استفاده ی حجم وسیعی از مشتریان برای خرید محصولات مختلف به جای پول نقد قرار میگرد.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر کارت های عابر بانک فواید زیادی دارند که یکی از مهمترین و متداول ترین آن ها این است که لازم نیست برای خرید حجم زیادی از پول نقد را همراه خود ببریم بلکه با داشتن یک کاربر عابر به راحتی در هر فروشگاهی میتوان خرید نمود.
از دیگر مزیت های متداول این کارتها انتقال وجه است که بدون محدودیت زمان و مکان با استفاده از دستگاه های خود پرداز میتوان از این کارتها برای انتقال وجه استفاده نمود.

 


کارتهای عابر بانک حتی به صرفه جویی در وقت و انرژی هم کمک میکنند شاید در قدیم برای پرداخت قبوض خود باید به بانک مراجعه میکردیم اما در حال حضار با استفاده از این کارتها به سادگی میتوان قبض ها را در کوتاه ترین زمان پرداخت کرد.


حتی این کارتها میتوانند حجم زیادی از ترافیک را هم کاهش دهند چون قبلا لازم بود برای پرداخت پول و یا ثبت نام حتما به بانک مورد نظر مراجعه میگردیم اما در حال حاضر با داشتن کارتهای عابر و رمز اینترنتی میتوان خرید اینترنتی هم داشت.


پول نقد علاوه بر اینکه حجم زیادی را اشغال میکند باعث انتقال آلودگی و بیماری ها نیز میشود البته حفظ و نگه داری اسکناس و سکه هایی که روزانه از آنها استفاده میکنیم بسیار مهم است اما کارتهای عابر کمتر در معرض آلودگی قرار میگیرند و حجم خیلی کمی را اشغال میکنند.


علاوه بر خرید در فروشگاه ها میتوان خرید اینترنتی، خرید شارژ را نیز با استفاده از کارتهای عابر بانک انجام داد اما در کنار این مزایایی که کارت های عابر بانک دارند باید همیشه در حفظ و نگه داری آنها نیز دقت لازم را نمود چون این کارت ها با داشتن موجودی میتوانند مثل پول نقد در معرض خطر باشند بنابراین همیشه سعی کنید هر چند وقت یکبار رمز کارت خود را تغییر دهید.


اگر خرید اینترنتی انجام میدهید باید دقت شما چندین برابر بیش از خرید از فروشگاه ها با دستگاه پوز باشد خرید اینترنتی نیاز به رمز دوم یا همان رمز اینترنتی دارد حتما باید قبل از خرید از صحت و اعتبار فروشگاه اینترنتی اطمینان حاصل کنید و با توجه به پولی که پرداخت میکنید از پشتیبانی سایت برای خرید و همچنین معتبر بودن آن مطمئن شوید.


هیچ گاه رمز خود را در اختیار دیگران قرار ندهید عابر بانک یک وسیله ی شخص است پس باید در نگه داری آن دقت کنید به همان اندازه که برای حفظ پول نقد خود توجه لازم را دارید باید برای نگه داری کارت عابر بانک نیز دقت کنید.


فعال کردن سیستم همراه بانک برای اطلاع از وجوهی که به حساب شما وارد و یا برداشت میشود نیز خوب است اما همیشه باید در استفاده از این خدمات خوب نیز دقت کافی داشته باشید. همیشه دقت کنید که رسیدی را که دستگاه خود پرداز برای انتقال وجه و یا دریافت موجودی به شما میدهد را نزد خود نگه دارید و آن را رها نکنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► آینده بانکداری الکترونیک کجا رقم می خورد؟
ماجرای حساب هایی که به اجبار باز می کنیم! ◄

مطالب مرتبط
بنر