آنها که از خرید اینترنتی می ترسند بخوانند

سه شنبه ، 25 شهریور 1393 ، 10:19

 

در اینکه خرید های اینترنتی در وقت صرفه جویی می کنند شکی نیست علاوه بر این خرید آنلاین مزایای بسیاری دیگری هم دارد که تمام مردم جهان را به خودش علاقمند کرده و اینترنت باز های حرفه ای که قشر خاصی در جامعه غربی به حساب می آیند  در برخی کشورها حتی خرید غیر آنلاین یا سنتی را فراموش کرده اند.

به گزارش بانکی دات آی آر، طی سالهای اخیر بسیاری از جوانان و قشر تحصیل کرده کشور به خرید اینترنتی روی آورده و سهم این بازار از مبادلات کشور روز به روز در حال افزایش است اما حقیقت این است هنوز هستند کسانی که از خرید اینترنتی واهمه دارند و نگران از دست دادن پول هایشان هستند. این گزارش برای آنها تهیه شده است.

1. راه اندازی فروشگاه آنلاین آسان نیست

درست است که هر از چند گاهی فروشگاه های تقلبی و کلاهبرداری در محیط وب سبز می شوند و بعضا پول های مردم را می دزدند اما حقیقت این است راه اندازی فروشگاه آنلاین چندان هم آسان نیست و از عهده هر کسی بر نمی آید. علاوه بر این برای پرداخت های آنلاین باید دروازه پرداخت بانک ها را بدست آورد که آن هم کار چندان راحتی نیست و نیاز به طی مراحل قانونی دارد.

علاوه بر این نهاد های نظارتی هم هستند که با وجود بسیاری کاستی ها در کارشان مشغول فعالیت اند.

2. نشانه های اطمینان

وزارت صنعت معدن و تجارت برای فروشگاه های مجاز نشان اطمینانی طراحی کرده که مشاهده آن در صفحه اصلی و صفحه پرداخت الکترونیک می تواند شانه خوبی برای اطمینان و یک خرید با خیال جمع باشد.

 

3. نگرانی از عدم امنیت در محیط وب

هر روز که از خانه خارج می شوید به محل کار می روید، بچه ها و اعضای خانواده را به مدرسه می فرستید و... خطراتی در کمین ماست. به همین شکل خطراتی هم در محیط وب وجود دارد اما این به آن معنی نیست که می بایست از اینترنت دست بکشیم بلکه می بایست دقت بیشتری بکنیم.

4. دروازه پرداخت تقلبی

اینکه سایت های فیشینگ با هدف سرقت اطلاعات شما ناکام بمانند کار سختی نیست هنگام ورود به دروازه پرداخت بانک مطمئن شوید آدرس صحیح است، از کیبورد مجازی سایت استفاده کنید و از مکان های عمومی و اینترنت های غیر مطمئن برای خرید آنلاین استفاده نکنید.

5. خرید اینترنتی پیچیده است

برخی که تا کنون خرید اینترنتی نداشته اند تصور می کنند خرید فرآیندی پیچیده، ترسناک و پر خطر است اما برای خرید کار خاصی نباید بکنید بعد از انتخاب کالای مورد نظر تان و ورود به دروازه پرداخت بانک می بایست شماره کارت، کد CVV2 ،رمز دوم و تاریخ انقضا که همگی روی کارت نوشته شده را وارد کنید و از یک خرید راحت لذت ببرید.

6. گم شدن پول

در فرآیند انتقال اینترنتی هیچ پولی گم نمی شود یا به حساب مقصد واریز می شود و یا اینکه در سیستم می ماند و به خاطر خطای پرداخت به حساب شما برگشت می خورد فقط کافی است 72 ساعت صبر کنید و در غیر اینصورت از طریق سیستم های پیگری وضعیت پرداختتان را بررسی کنید خیالتان راحت باشد پول به حساب برگشت می خورد شک نکنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► 69 نکته امنیتی استفاده از خودپرداز
وب سایت بانک ها به چه درد می خورد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر