گرایشات در امور مرتبط به بانکداری و بازاریابی در موتور جستجوی گوگل، سال 2015(بخش سوم)

يكشنبه ، 17 آبان 1394 ، 12:29

بانکی دات آی آر: این مطالعه ی سالانه از سوی موسسه ی فیننشال برند به کنکاش گرایشات درخصوص امور مرتبط به صنعت بانکداری در موتورجستجوی گوگل میپردازد_مصرف کنندگان و مشتریان در چه زمانی به دنبال چه میگردند!؟

 

اعطای وام خانه و خودرو
در پی بحران مالی که منجر به رکود بزرگ شد، فرایند وام به مصرف کننده متوقف شد. اما با شروع سال 2012، و با پیشرفت های پایداری که سال به سال محقق شد، حجم جستجو در گوگل برای عباراتی مانند "وام خانه" و "وام خودرو" مجددا بجای قبل بازگشت.

کارت های اعتباری
علاقه ی مصرف کننده به کارت های اعتباری  در سال 2007 به تبع رکود بزرگ، کاهش چشمگیری یافت. با این حال، جستجو برای "کارت اعتباری" از آن زمان در روندی صعودی بوده است، و نشان می دهد که بازار اعتبار قوی تر از وام مسکن یا وام خودرو بوده است.

بانکداری موبایلی
قبل از معرفی آی فون اپل، مفهوم "بانکداری همراه" عملا موجود نبود. اما در تاریخ 29 ژوئن سال 2007، همه چیز تغییر کرد.چند سال گذشت که نهادهای مالی به ابزار های جدید و راه حل های برای گوشی های هوشمند برسند. امروز، بانک ها و اتحادیه های اعتباری - و مصرف کنندگان آنها- همه متوجه پتانسیل تلفنهای همراه در صنعت بانکداری شده اند. و هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه رشد سریع این کانال تحویل جدید به زودی متوقف خواهد شد، وجود ندارد.

پرداخت موبایلی و کیف پول موبایلی
هنگامی که موسسات مالی خـُـرد، به چالش اولیه خود  با راه کارهای مربوط به گوشی های هوشمند میپرداختند، توجهات به سرعت به فضای پرداخت جلب شد. دستگاه های تلفن همراه نخست دوربین ها و ساعتهای دیجیتال را از دور خارج کرد - و نیاز به حمل بار اضافی به اطراف را رفع کرد. با گسترش اقبال و پذیرش ابزارهای پرداخت موبایلی از سوی مصرف کنندگان، کیف پول فیزیکی نیز از سوی مردم کنارگذاشته خواهد شد.

شعب بانک
با وجود کسانی که شعبه های بانکی را "مرده" تلقی میکنند، اما مطالعه متعدد نشان می دهند که مصرف کنندگان هنوز هم  استفاده از شعبه نزدیک به عنوان عامل شماره یک محرک تصمیمگیری در هنگام انتخاب یک ارائه دهنده بانکی، استفاده میکنند. با افزایش چهار برابری در جستجو برای "شعبه بانک" در طی شش سال گذشته، به نظر می رسد حجم جستجوی گوگل این فرض را تایید میکند. حال اگر شعب فیزیکی بانکها مرده تلقی میشوند، پس چرا مصرف کنندگان هنوز هم آنها را جستجو میکنند؟

 

برگرفته از FinancialBrand

مترجم: مهرداد دستورانی

► کیف پول موبایلی (بخش دوم)
گرایشات در امور مرتبط به بانکداری و بازاریابی در موتور جستجوی گوگل، سال 2015( بخش دوم) ◄

مطالب مرتبط
بنر