کیف پول موبایلی (بخش دوم)

دوشنبه ، 25 آبان 1394 ، 09:39

بانکی دات آی آر: در دورنمای پرداختهای موبایلی که مداوم در حال تحول هستند، بانک ها بر سر چیزی مانند یک تقاطع قرار دارند.

 

با ظهور بازیگران جدید در این عرصه، بانک ها و اتحادیه های اعتباری در حال تفکر بر میزان و نحوه ی دخیل شدن خود در این فضا هستند. گزارش بانکداری دیجیتال ، باعنوان کیف پول موبایلی: نبرد قرار گردن در صدر ذهن، اساس پاسخ به بسیاری از این سوالات را فراهم می کند.

روندها و گرایشات در عرصه ی کیف پول موبایلی
کیف پول موبایلی اغلب به عنوان "نوآوری بزرگ بعدی"، اما ما کماکان در اوایل چرخه عمر کیف پول موبایلی هستیم. هیچ محصول یا راهکار واحدی بعنوان بازیگر غالب در این عرصه پدید نیآمده است، و شاید به همین دلیل است موسسات مالی در حاشیه قرار گرفته اند.
هرچند فعلا کیف پول موبایلی توفانی در دنیای مشتریان جهانی ایجاد نکرده است، اما این تنها مساله ی زمان است، ازاینرو بانک ها از نزدیک این فضا و عرصه را رصد میکنند. با راحتی بیشتر مصرف کنندگان در انجام تمام کارها با دستگاه های تلفن هوشمند، روشن است که همه انواع پرداختهای موبایلی در حال محبوب تر شدن هستند.

اما آمار نشان می دهد که در حالی که پرداختهای موبایلی در حال کسب محبوبیت هستند، اما هنوز تا رسیدن به حجم انبوه  مسیری طولانی در پیش دارند، به ویژه کیف پول موبایلی. با توجه به بررسی انجام شده توسط چادویک مارتین بیلی (Chadwick Martin Baily) بر روی بیش از 1700 مصرف کننده در بهار سال 2015، 15 درصد از پرسش شوندگان گفته اند که در شش ماه گذشته برای یک مورد پرداخت،  از یک کیف پول موبایلی استفاده کرده اند. 22٪ آنها انجام نداده اند، اما در آینده ای نزدیک از پرداخت با کیف پول موبایلی استفاده خواهند کرد، در حالی که 63٪ نیز قصد استفاده از کیف پول موبایلی در آینده ی نزدیک را ندارند.

پژوهش همچنین نشان داد که هرچند وجود دارند، اما موانع پذیرش کیف پول موبایلی درکل روبه کاهش است؛ درحالیکه، دغدغه ها و نگرانی های امنیتی کماکان مانع شماره یک در اتخاذ و استفاده از کیف پول موبایلی هستند. شصت و دو درصد از پاسخ دهندگان موضوع امنیت را به عنوان مانع شماره یک معرفی کرده اند، که این میزان نسبت  به 73٪  سال 2013 کاهش یافته است. 86 درصد از پاسخ دهندگان با استفاده از رایانه میزی یا لپ تاپ خود در 6 ماه گذشته خرید انجام داده اند_ حضور خرید آنلاین تقریبا در همه جا، میتواند موجب خو گرفتن مصرف کنندگان با خطرات امنیتی قابل تصور همچون سرقت هویت، گردد.

بنابر نظر تاد پترسون، تحلیلگر ارشد گروه آیت ( Aite Group) در بوستون، نگرانی های امنیتی پیرامون استفاده ازکیف پول موبایلی تا حد زیادی بر اساس درک و تصور افراد است و هنگامیکه مصرف کنندگان متوجه شوند که پرداختهای موبایلی به طور کلی امن تر از پرداخت و خرید با استفاده از یک کارت پلاستیکی است، این دغدغه نیز برطرف خواهد شد. عامل دیگری که به خوبی بر افزایش پذیرش کیف پول موبایلی اثر گذاشته است، تغییر آهسته، اما پیوسته از کارتهای US به کارت های EMV میباشد.

بنابراین روشن است که انقلاب کیف پول موبایلی آغاز شده، هر چند کماکان در گامهای ابتدایی است. اما ارائه دهندگان برنده عزم خود را جزم کرده اند. گرچه، هنوز پیروز واقعی و نهایی در میان اشکال مختلف پرداخت آنلاین، مشخص نیست.

 

برگرفته از thefinancialbrand

مترجم: مهرداد دستورانی

► روز"بانکداری اسلامی" روزی برای تبریک
گرایشات در امور مرتبط به بانکداری و بازاریابی در موتور جستجوی گوگل، سال 2015(بخش سوم) ◄

مطالب مرتبط
بنر