دوراهی اپلیکیشنهای پرداخت موبایلی؛ ساختن یا خریدن(بخش دوم)

شنبه ، 30 آبان 1394 ، 09:06

 

بانکی دات آی آر: اپلیکیشنهای پرداخت موبایلی با وجود اینکه بصورتی کند و تدریجی مورد اقبال قرار گرفتند، اما منبع آینده گسترش روابط، تعیین نرخ ها و پتانسیل وفاداری مشتری خواهند بود. باوجود اینکه چندین گزینه ی همکاری برای سازمانهای بانکی وجود دارد، آیـا زمان آن فرا رسیده است که بانک ها و اتحادیه های اعتباری جایگزینی اختصاصی را مد نظر قرار دهند؟

مسائل امنیتی

گزارش 2015 فدرال رزرو، با عنوان مصرف کنندگان و خدمات مالی موبایلی حاکی ازاینست که اکثریت افرادی که کاربر بانکداری موبایلی یا اپ های پرداخت موبایلی نیستند عمدتا بعلت دغدغه ها و نگرانی های امنیتی، از این اپلیکیشنها استفاده نمیکنند.

تجزیه و تحلیل اپلیکیشنهای برتر iOS و اندروید در حوزه ی بانکداری موبایلی در سراسر جهان، نشان داده است که بسیاری از اپ ها در برابر حملات مختلف آسیب پذیر بوده و متعاقبا ممکن است اطلاعات حساس را در معرض افشا قرار میدهند. محققان دریافتند احتمال زیادی وجود دارد که تمام اپلیکیشنهای تست شده، بر روی دستگاه های آسیبپذیر نصب و اجرا شوند. این امر خود ریسک امنیت بیشتری دارد، زیرا این نوع از هک ها  حفاظتهای مختص دستگاه را دور زده اجازه می دهند اپلیکیشنهای مخرب به اطلاعات حساس در دیگر اپ ها دسترسی بیابند؛ اپ هایی که معمولا در دستگاه های غیر آسیب پذیر، محفوظ و امن هستند.

بر اساس گزارش های مختلف از بازار، دلایل زیادی وجود داد مبنی بر اینکه هکرها به طور فزاینده ای منابع خود را برای حمله به بانکداری موبایلی بکار بسته اند. باور کلی در بازار، افزایش قابل توجه در تعداد و پیچیدگی حملات به دستگاه های تلفن همراه در اینده  است. حفاظت از دستگاه های تلفن همراه و تراکنشهای موبایلی ضروریست. این نه تنها یک مشکل امنیتی نیست، بلکه پیوندی مستقیم با وضعیت سهام بـِرند بانکها نیز دارد.

بنابراین، بانک ها باید اطمینان حاصل کنند که صرف نظر از نوع سیستم عامل یا نسخه ی تلفن هوشمند، اپ های بانکی و پرداخت به اندازه کافی امن باشند؛ این یعنی محافظت از اطلاعات حساس مشتریان و در عین حال محافظت از آوازه و اعتبار تجاری خود. و این امر تنها هنگامیکه بانک مدیریت امنیت اپ های خود شامل اعتبارات بانکداری و پرداخت را برعهده گیرد، و به ارائه دهندگان ثالث کیف پول دیجیتال برای محافظت از اطلاعات مشتریانش متکی نباشد، امکانپذیر میشود.

خلاصه اینکه، اگر گزینه ی بهتر و امن تری وجود دارد، چرا باید به ارائه دهندگان ثالث کیف پول دیجیتال که توان محافظت از اطلاعات خود را نیز ندارند، اعتماد کرد؟

ادامه دارد...

برگرفته از thefinancialbrand

مترجم: مهرداد دستورانی


► دوراهی اپلیکیشنهای پرداخت موبایلی؛ ساختن یا خریدن(بخش اول)
سرویس پرداخت Chase؛ تغیردهنده ی عرصه ی کیف پول موبایلی؟ یا ناکام بزرگ بعدی ؟(بخش پایانی) ◄

مطالب مرتبط
بنر