تعریف جدیدی از سهولت در بانکداری(بخش اول)

چهارشنبه ، 4 آذر 1394 ، 10:46

بانکی دات آی آر: هنگامیکه "راحتی و سهولت" با طراحی ساده و امکان افتتاح و مدیریت حساب بصورت آنلاین یا بوسیله ی تلفن همراه تعریف میشود، مسیر مشتری دستخوش دگرگونی قابل ملاحظه ای خواهد شد. برای مشتریانی که در سراسر جهان بصورت دیجیتال در امور بانکی دخیل هستند، این صنعت را میتوان "محلی" دانست.

دیجیتالی شدن، حرکت دنیا و ایجاد تاثیری جهانی را آسانتر کرده است. مردم می توانند به توییتر وارد شوند و مردمانی از سراسر جهان - نیویورک، لندن و پاریس و ..- را در یک صفحه ی اینرنتی واحد ببینند. از این منظر، کسی که از تنها 20 فوت آن طرف تر پست میگذارند همانند کسی است که از 2000 مایل دورتر اینکار را میکند، همه ی آنها به کم و بیش آنلاین هستند و یا از طریق دستگاه تلفن همراه آنلاین شده اند.

درسی برای موسسات مالی ... دیدگاه مصرف کننده دیجیتال امروزی  "راحتی" و محلی بودن همانند دیدگاه مصرف کنندگان دیروز نـیست.

تعریف جدید از "سهولت و راحتی"

در گذشته، راحتی فیزیکی فوق العاده مهم بود. اکثر مصرف کنندگان امور بانکی خود را با نزدیکترین موسسات مالی به منزلشان انجام میدادند. تا همین یک دهه پیش، این تنها راه آسان برای سپرده گذاری یا دریافت وام بود.

امروزه، مصرف کنندگان می توانند روابطی را با طیف وسیعی از ارائه دهندگان مالی در سراسر جهان آغاز کرده یا گسترش دهند. آنها می توانند انتخاب کنید که از کدامیک استفاده کنند:

Mint.com مستقر در کالیفرنیا؛ Lendio در یوتا؛ Moven  در نیویورک؛ و یا سایرین.

هر یک از این شرکت های محصولاتی ارائه میدهند که ثبت نام برای هریک از آنها فوق العاده آسان است. و تمام آن با چند ضربه ی انگشت بر روی یک دستگاه دیجیتال در دسترس خواهند بود.

این راحتی فزاینده ی دیجیتال، برای بانک ها و اتحادیه های اعتباری که پیشتر ارزش خود را بر بخشی از یک جامعه "محلی" بودن استوار کرده اند، چالش برانگیز است. امروزه، بانک ها و اتحادیه های اعتباری محلی خدمات برتر و توجه خود را به عوامل اجتماعی معطوف کرده اند، مصرف کنندگان نیز ممکن است بگویید، "بسیارخوب، اما من ترجیح میدهم امور بانکی ام را تنها با هر نهادی که بهترین تجربه های دیجیتال را فراهم میکند، انجام دهم".

چگونه باید موسسات کوچک محوری برای انعکاس تعریف جدید "سهولت و راحتی" در بانکداری باشند؟

ادامه دارد...

برگرفته از Thefinancialbrand

مترجم: مهرداد دستورانی

► تعریف جدیدی از سهولت در بانکداری( بخش دوم)
دوراهی اپلیکیشنهای پرداخت موبایلی؛ ساختن یا خریدن(بخش پایانی) ◄

مطالب مرتبط
بنر