تلفن هوشمند به جای عابربانک

شنبه ، 5 دی 1394 ، 09:45

بانکی دات آی آر: سیستم پرداخت پول با تلفن هوشمند از جمله فن آوری هایی بود که درکنگره جهانی موبایل بارسلون، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

دارندگان کارت بانکی ویزا(Visa Card) این امکان را خواهند داشت که خیلی سریع و آسان، بدون استفاده مستقیم از کارت، وجه مورد نظر خود را انتقال دهند یا صورت حساب خود را بپردازند.

بنابر اعلام کارشناسان ویزا کارت: مشتری ها می توانند اپلیکیشن ویزا کارت را روی تلفن هوشمند خود نصب کنند. فعال کردن آن هم خیلی ساده است. کاری که شرکت ویزا انجام داده این است که وقتی یک کارت بانکی به گوشی اضافه می شود یک کد دیجیتال منحصر بفرد برای آن تعریف می کند که فقط با آن گوشی کار می کند و ایمنی آن بالاست. بنابراین در مکانهایی که به این نوع سیستم پرداخت مجهزند، می توانند پرداختهای خود را از طریق گوشی انجام دهند. در عمل تفاوت چندانی بین استفاده از کارت بانکی پلاستیکی یا اپلیکیشن مشابه در تلفن همراه، وجود ندارد.

ضمنا در صورت سرقت تلفن همراه، راهی وجود دارد که می توان با آن نرم افزار مربوط به کارت بانکی را بست و آنرا غیرفعال کرد.

برای مثال برای خرید تا یک فنجان قهوه دو یورویی، وارد اپ شده و روی صفحه مورد انتخابی خود را تایپ و وجه آنرا پرداخت میکنیم. هنگامیکه گوشی را نزدیک دستگاه پرداخت وایرلس کنیم تا شناسایی شود، عمل پرداخت براحتی انجام می شود.

در حال حاضر این سیستم در اروپا فعال نیست ولی شرکت ویزا از ارائه ی این سرویس در آینده نزدیک خبر داده است.

برگرفته از Euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► گام دوم اصلاحات بانکی آغاز شد
افزایش حملات سایبری به حسابهای بانکی الکترونیک(بخش پایانی) ◄

مطالب مرتبط
بنر