کلنگ سي‌امين مدرسه بانک اقتصادنوين به زمين خورد

دوشنبه ، 10 تیر 1398 ، 09:05

طي مراسمي، عمليات اجرايي احداث سي‌امين مدرسه بانک اقتصادنوين در روستاي فيض‌آباد شهرستان ابرکوه استان يزد آغاز شد.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از روابط عمومي بانک اقتصادنوين، در آيين کلنگ‌زني مدرسه "مهر نوين" که با حضور جمعي از مديران ارشد بانک اقتصادنوين و مديران عالي کشوري و استاني برگزار شد، مسعود آذر، سرپرست منطقه مرکزي اين بانک با اشاره به اقدام‌هاي بانک اقتصادنوين در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي و به ‌ويژه مدرسه‌سازي در مناطق محروم گفت: ايجاد فضاي آموزشي مناسب براي دانش‌آموزان و معلمان از اهميت زيادي برخوردار است؛ چنانکه بانک اقتصادنوين طي 18 سال گذشته به ساخت 30 مدرسه در مناطقِ محروم کشور اقدام کرده که از اين تعداد 19 مدرسه مورد بهره‌برداري قرار گرفته و 11 مدرسه ديگر در دست احداث است. او همچنين اعلام کرد تا پايان سال 98، عمليات اجرايي احداث چهار مدرسه ديگر آغاز خواهد شد.
مسعود آذر با تاکيد بر اهميت نقش آموزش ‌و پرورش در توسعه و پيشرفت کشور اظهار کرد: مدرسه‌سازي در مناطق کمتر برخوردار به‌مثابه بذري است که کاشته مي‌شود. اميد است اين بذر روزي به حاصل نشيند و دانش‌آموزان مستعد اين مدارس با سعي و تلاش، مسير رشد و ترقي خود و جامعه را فراهم سازند.
در ادامه مراسم محمدعلي کريمي مدير آموزش‌وپرورش شهرستان ابرکوه با اشاره به نقش و اهميت فضاي آموزشي در کشور گفت: قطعا در کنار ساخت مدرسه عواملي چون معلمان متخصص، تجهيزات آموزشي روزآمد و سيستم آموزشي مدرن در پرورش استعدادهاي دانش‌آموزان اين مرزوبوم نقش دارند و نمي‌توان از اهميت و تاثير آن‌ها در توسعه آموزشي کشور غافل ماند.
او ضمن قدرداني از اقدام‌هاي بانک اقتصادنوين در احداث مدرسه در مناطق کمتر برخوردار گفت: اميد است با ساخت اين مدرسه، زمينه شکوفايي و پرورش استعدادهاي نونهالان و نوجوانان ابرکوه به نحو شايسته‌ فراهم شود و شاهد پيشرفت سرمايه‌هاي کشور عزيزمان در اين منطقه باشيم.
محمد کاظمي، فرماندار شهرستان ابرکوه نيز در اين مراسم با تاکيد بر اهميت ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها و تقدير از بانک اقتصادنوين به‌منظور مشارکت در امر خير مدرسه‌سازي گفت: احساس مسئوليت اجتماعي وظيفه‌اي است که همه بر دوش داريم؛ بنابراين ورود به حوزه محروميت‌زدايي کار قابل‌تقديري است و مطمئنا دعاي خير مردم اين روستا نصيب خيرين خواهد شد.
در پايان اين مراسم حجت‌الاسلام حسيني، امام‌جمعه شهرستان ابرکوه نيز ضمن برشمردن برکات امر خير مدرسه‌سازي و تشکر از بانيان آن، ابراز اميدواري کرد اين مدرسه هر چه سريع‌تر به بهره‌برداري برسد.
گفتني است مدرسه مهر نوين روستاي فيض‌آباد شهرستان ابرکوه با مشارکت بانک اقتصادنوين و سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور در زميني به مساحت چهار هزار متر که توسط يحيوي، از خيرين شهرستان ابرکوه اعطا شده است، احداث و طبق برنامه‌ريزي به عمل آمده در سال تحصيلي 1400-1399 تقديم کودکان و نوجوانان اين شهرستان خواهد شد.

► مدیرعامل بانک کشاورزی: تدوین برنامه راهبردی برای عبور از شرایط کنونی
محصولات جدید متناسب با مأموریت‌های جدید بانک خلق می‌کنیم ◄

مطالب مرتبط
بنر