مدیرعامل بانک کشاورزی خبر داد: افزایش سقف اختیارات مدیریت ها در پرداخت تسهیلات

سه شنبه ، 11 تیر 1398 ، 10:36
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی  با تأکید بر ضرروت رفع موانع تولید بخش کشاورزی گفت: در اجرای شعار محوری رونق تولید، سقف اختیارات مدیریت های شعب این بانک در استان ها افزایش یافت.
به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی،روح اله خدارحمی در نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی میزان افزایش سقف اختیارات مدیریت ها را تا 40 درصد اعلام کرد و یاد آور شد: باتوجه روند فزآینده قیمت ها، اختیارات مدیریت ها را در پرداخت اعتبارات بخش کشاورزی افزایش دادیم.
مدیرعامل بانک کشاورزی در ارتباط با میزان اختیارات مدیریت ها در تصویب و پرداخت تسهیلات به طرح ها گفت: با هدف سرعت بخشیدن به اجرای طرح ها تعداد طرح هایی که به مرکز ارسال می شوند محدود است و در سایر طرح ها نیز سقف اختیارات افزایش یافته و محدودیتی نداریم.
خدارحمی گفت: در پرداخت تسهیلات موظفیم براساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار عمل کنیم اما با هدف حمایت از فعالان بخش کشاورزی، منابع داخلی را با منابع صندوق توسعه ملی تلفیق و نرخ تسهیلات مورد نیاز بخش را کاهش دادیم. مثلاً تسهیلات مکانیزاسیون با نرخ  15 درصد  و 3 درصد کمتر از نرخ مصوب به متقاضیان پرداخت می شود.
وی به طرح های اعتباری بانک کشاورزی برای بانوان اشاره کرد و گفت: اولین طرح های ویژه بانوان با طرح حضرت زینب  در این بانک و از محل منابع قرض الحسنه اجرایی شد اما در حال حاضر برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه براساس دستورالعمل و بخشنامه بانک مرکزی عمل می کنیم.
خدارحمی اجرای طرح های توسعه ای را از اولویت های پرداخت تسهیلات عنوان و خاطرنشان کرد: عمده اعتبارات صندوق را برای طرح های توسعه ایی از جمله گلخانه، پرورش ماهی در دریا و ... اختصاص می دهیم.
وی مجتمع تولید ماهیان خاویاری در شهرستان جویبار و  طرح 2 هزار تنی پرورش ماهی در خلیج فارس را که با اعتبارات بانک راه اندازی شده اند ، نمونه ای از این طرح ها معرفی کرد و جزو افتخارات کشور دانست.

► خدمت ارزنده بانک ملی ایران برای دارندگان ارز
نشست تخصصی معرفی خدمات بانک توسعه صادرات ایران در تبریز ◄

مطالب مرتبط
بنر