حمایت بانک مسکن از راهکارهای نوین ساخت مسکن

سه شنبه ، 15 مرداد 1398 ، 13:25

وی همچنین با تاکید بر هدفگذاری بانک مسکن برای توسعه ساخت و ساز مبتنی بر فناوری های نوین تحت عنوان شرکت های پِراپ تک گفت: سیاست های شرکت کارآفرینی بانک مسکن نیز باید در این راستا باشد.

عضو هیأت مدیره بانک مسکن گفت: پراپ تک ها مستقیما در حوزه نوآوری صنعت ساختمان فعالیت می کنند و ما نیز به دنبال این هستیم تا که اگر فردی ایده ای در حوزه صنعت ساختمان دارد این به یک محصول اولیه تبدیل شود. اگر یک فعال صنعت ساختمان محصول اولیه قابل استفاده را طراحی کرده به توسعه و تجاری سازی آن کمک خواهیم کرد و اگر فردی محصولی را با استفاده از فناوری های نوین در حوزه صنعت ساختمان تجاری سازی کرده، با تغییر سیاست های حوزه اعتباری به نفع این افراد، به ترویج راهکارهای نوین حوزه ساختمان کمک می کنیم.

عزیزیان افزود: بنابراین با برنامه ای که در پیش گرفتیم با بکارگیری ابزارهای مالی و مبتنی بر حمایت های اعتباری و ابزارهای کاهش قیمت تمام شده ساختمان، در جهت افزایش سهم ساخت و ساز با استفاده از فناوری های نوین گام بر می داریم و تلاش داریم دستاوردهای بانک در این حوزه را در نمایشگاه صنعت ساختمان سال آینده عرضه کنیم.

وی به تاثیر نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان بر رصد و پایش وضعیت این صنعت اشاره کرد و گفت: نمایشگاه امسال فرصت بسیار خوبی برای ارزیابی فضای حاکم بر صنعت ساختمان و سطح علاقمندی ها و سنجش نیازهای بازار بود که می تواند نقشه راهی برای شناسایی ظرفیت ها و کاستی ها در این حوزه باشد.

عضو هیأت مدیره بانک مسکن گفت: هدف ما این است که نقاط کلیدی و گلوگاه های صنعت ساختمان را بررسی و انحرافات موجود در صنعت ساختمان را شناسایی کنیم و بر مبنای این پایش، سیاست های کلی بانک را در این جهت هدایت کنیم که یک رشد متوازنی در حوزه تولید مسکن داشته باشیم.

عزیزیان افزود: بانک مسکن علاوه بر اینکه یک نهاد سیاست گذار حوزه مالی بخش مسکن است، می تواند با جهت دهی منابع خود به تامین مالی و توسعه نقاط ضعف کمک کند.

عضو هیأت مدیره بانک مسکن همچنین با اشاره به تمرکز بانک بر توسعه بانکداری الکترونیک، گفت: مسائل جدی در حوزه زیرساخت داریم که در کوتاه مدت نمی توانیم به اهداف خود دست یابیم اما استراتژی ما در کوتاه مدت بهینه سازی ساختارهای موجود است و ما با جدیت به دنبال راهکارهای توسعه بانکداری الکترونیک هستیم.


► رسانه ها خط مقدم نظام تصمیم سازی و سیاستگذاری کشور قرار دارند
بخشش وجه التزام تسهیلات بانک رفاه به مناسبت اعیاد قربان و غدیر ◄

مطالب مرتبط
بنر