مبلغ تراکنش خودپردازها به ۳ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال رسید

يكشنبه ، 17 شهریور 1398 ، 09:53
بر اساس آمار منتشره از سوی بانک مرکزی مبلغ تراکنش دستگاه‌های خودپرداز در سه ماهه نخست سال جاری به ۳ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال رسید و استان تهران بیشترین مبلغ تراکنش از خودپردازها را به خود اختصاص داد.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از خبرنگار ایبِنا، اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارش مبلغ تراکنش ابزارهای پرداخت شبکه بانکی را به تفکیک تا پایان خردادماه ۹۸ اعلام کرد؛ در این گزارش عملکرد سه ماهه ابتدایی سال جاری در بخش‌های خودپرداز و پایانه شعبه استان‌های کشور منتشر شده که بر اساس آن، بالغ بر یک میلیارد و ۴۲۱ میلیون و  ۹۱۲ هزار تراکنش در شبکه خودپردازهای سیستم بانکی تا پایان سه ماهه اول سال جاری انجام شده که مبلغ آن‌ها بالغ بر ۳ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال بوده است.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تا پایان خرداد ماه سال جاری بالغ بر ۵۷ هزار و ۵۲ دستگاه خودپرداز از سوی شبکه بانکی راه‌اندازی و فعالیت داشته است که شهروندان با استفاده از خودپردازها در سه ماهه نخست امسال یک میلیارد و ۴۲۱ میلیون و ۹۱۲ هزار تراکنش انجام دادند؛ آمارها نشان می‌دهد که مجموع مبلغ تراکنش‌های خودپردازهای فعال در فصل بهار سال جاری به ۳ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال رسیده است که بررسی میزان فراوانی استانی این گزارش حاکی از آن است که بیشترین مبلغ تراکنش‌ها به ترتیب به استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان اختصاص داشته است.

گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که کمترین مبلغ تراکنش دستگاه‌های خودپرداز در گزارش اعلامی از سوی بانک مرکزی به ترتیب مربوط به مناطق آزاد و استان‌های خراسان جنوبی و ایلام بوده است.

لازم به ذکر است که از جمله تراکنش‌های  شتابی دستگاه‌های خوپرداز باید به انتقال وجه، برداشت وجه، عملیات مانده گیری حساب و  خرید شارژ و پرداخت قبوض اشاره داشت.


دریافت گزارش عملکرد استانی ابزارهای پرداخت الکترونیک و مبلغ تراکنش‌ها در ۳ ماهه نخست سال ۱۳۹۸

► آزادی 35 زندانی جرایم غیرعمد با مشارکت بانک تجارت
۹۰ درصد نقدینگی در سیستم بانکی ◄

مطالب مرتبط
بنر