با وی آی پی کارت بانک حکمت آشنا شوید

شنبه ، 30 شهریور 1398 ، 13:53
با توجه به گسترش تراکنش های بانکی و انجام حداکثری تراکنش ها در بستر اینترنت، بانکداری الکترونیکی و افزایش مبادلات در این حوزه، لزوم به کارگیری شیوه های مدرن در جهت بالا بردن امنیت این نوع تراکنش ها با استفاده از رمز های یکبار مصرف  مقرون به صرفه می نماید. رمز یکبار مصرف OTP-One Time Password یک جایگزین برای رمز ورود به اینترنت بانک می باشد. رمز یکبار مصرف برای ایمن سازی دسترسی کاربران به سیستم های الکترونیکی ارائه شده که در آن از قابلیت های رمزنگاری برای تولید رمز تصادفی یک بار مصرف استفاده می شود.

درباره OTP

OTP ویا One Time Password یک روش محافظت از اطلاعات برای جلوگیری از سرقت رمز عبور می باشد که رمز عبور با استفاده از روش های رمز نگاری تولید می گردد و تنها برای یک بار ورود به سامانه اینترنت بانک معتبر می باشد. مهم ترین مزیت استفاده از OTP ویا رمز یکبارمصرف این است که سرقت اطلاعات با دانستن رمز عبور غیر ممکن می گردد.

دستگاه OTP

دستگاه OTP یک سخت افزار الکترونیکی جهت تولید رمز یکبار مصرف می باشد که می بایست همواره همراه مشتریان بوده و با استفاده از آن رمز یکبار مصرف خود را دریافت و به ساسمانه اینترنت بانک ورود پیدا نمایند. بانک حکمت ایرانیان جهت سهولت استفاده، یک دستگاه را در قالب کارت VTP به مشتریان خود عرضه می نماید.

کارت VIP

کارت VIP  بانک حکمت ایرانیان دو منظوره بوده بدین شرح که مشتریان گرامی به جای دریافت دستگاه OTP می توانند با دریافت کارت VIP از شعب علاوه بر بهره وری از کارت بانکی و انجام تراکنش های شتابی، از این کارت به عنوان یک دستگاه OTP نیز استفاده نمایند و برای ورود به سامانه اینترنت بانک رمز یکبار مصرف خود را دریافت نمایند.


► بانک گردشگری رتبه سوم بانکداری اسلامی را کسب کرد
به روزرسانی خدمات الکترونیکی بانک کارآفرین ◄

مطالب مرتبط
بنر