۵ ماموریت شبکه بانکی برای تولید و عرضه مسکن

دوشنبه ، 29 مهر 1398 ، 10:48
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا در راستای کمک به پیشبرد و همکاری در جهت اجرای هر چه بهتر و سریع تر طرح های در دست اجرای وزارت راه وشهرسازی در حوزه تولید و عرضه مسکن، شبکه بانکی به محوریت و پیشرو بودن بانک مسکن قرار است از طریق اجرای چند ماموریت جدید ضمن کمک به اتمام پروژه مسکن مهر در سراسر کشور در حوزه تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن نیز اقدام کنند.


بر این اساس و به دنبال مصوباتی که در آخرین جلسه شورای هماهنگی مسکن در وزارت راه وشهرسازی و با حضور وزیر به تصویب رسید 5 ماموریت جدید یا تکمیلی در حوزه مسکن مهر و به ویژه طرح اقدام ملی برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی در کشور بر عهده شبکه بانکی گذاشته شده است.

در این جلسه مقام عالی وزارت راه وشهرسازی با تاکید بر نقش مهم بانک مسکن در اجرا و پیشبرد برنامه ها و سیاست های تعریف شده در بخش مسکن، افزایش دامنه همکاری این بانک با وزارت راه و شهرسازی را یکی از عوامل موثر در تسریع پروژه ها عنوان کرد.

در راستای پیشبرد طرح اقدام ملی ساخت مسکن به عنوان برنامه مسکن سازی دولت دوازدهم به منظور احداث 400 هزار واحد مسکونی مقرر شد ظرفیت صندوق پس انداز یکم بانک مسکن برای اجرای طرح اقدام ملی مورد بهره برداری قرار گیرد و در این راستا مشوق هایی برای افزایش استقبال عمومی پیش بینی شود.براساس تصمیم به عمل آمده قرار شده است تمام دستگاه های مربوطه با بانک مسکن در پیشبرد این ماموریت (اقدام اول) همکاری کنند.

در قالب دومین ماموریت تعریف شده در راستای کمک به پیشرفت طرح های دولت در حوزه مسکن همچنین بانک مسکن ماموریت یافت در خصوص تسریع در پذیرش و تسهیل در فرآیند پرداخت تسهیلات موضوع بازآفرینی شهری اقدامات لازم را انجام دهد و گزارش ماهانه اقدامات را به معاونت مسکن و ساختمان ارسال کند. در این خصوص بانک مسکن و شرکت بازآفرینی شهری مسوولیت مستقیم اجرای این ماموریت را بر عهده دارند و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به عنوان دستگاه همکار معرفی شده است.


سومین ماموریت در نظام تامین مالی مسکن برای طرح اقدام ملی در پیشبرد طرح های در دست اجرای دولت در حوزه مسکن به همکاری بانک مسکن با وزارت راه وشهرسازی در جهت تهیه و توزیع میزان و سهمیه استانی تسهیلات بانک مسکن با کارمزد 18 درصد برای برخورداری متقاضیان طرح 400 هزار واحدی از تسهیلات مربوط می شود. بر این اساس تعداد سهمیه تعریف شده براساس ظرفیت تسهیلات دهی بانک مسکن و نیاز هر استان مشخص و ابلاغ خواهد شد.

این در حالی است که بر این اساس، شبکه بانکی در گام بعدی ماموریت یافت اقدامات لازم را برای تسریع در فروش اقساطی پروژه‌های مسکن مهر انجام دهد، در این راستا بانک مسکن پرونده‌های واحدهای مسکن مهر در هر استان را به صورت مجزا بررسی کرده و دستور تسریع در امر فروش اقساطی واحدها را صادر می کند. بانک مسکن در اجرای این بند از مصوبه به عنوان دستگاه مسوول و ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، حوزه مسکن مهر ، شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان دستگاه‌های همکار تعیین شدند.

در قالب ماموریت پنجم به منظور ایجاد تحرک بیشتر در اجرای طرح اقدام ملی مسکن و پیشبرد مسکن مهر برای اتمام این طرح تا پایان سال جاری نسبت به تفویض اختیارات مورد نیاز به استان ها و ابلاغ بخشنامه های لازم به آن ها اقدام خواهد شد.

براساس تاکید صورت گرفته در این جلسه پرونده طرح مسکن مهر باید تا پایان سال جاری و طرح اقدام ملی مسکن نیز تا پایان سال 99 بسته شود.

► بانک صادرات ایران سه هزار و 455 فقره وام قرض‌الحسنه مشاغل خانگی پرداخت کرد
برگزاری اولین رویداد پیش‌شتاب دهی آنلاین کشوری ◄

مطالب مرتبط
بنر