هدف گذاری بانک توسعه تعاون در جهت رفع مشکلات تعاونی‌ها است

چهارشنبه ، 2 بهمن 1398 ، 12:20
حجت الله مهدیان رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون: هدف گذاری بانک توسعه تعاون در جهت رفع مشکلات تعاونی‌ها است.

 چهارمین جلسه کمیته رفع موانع تعاونی‌ها بعد از ظهر امروز با حضور محمد جعفر کبیری معاونت امور تعان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، حجت اله مهدیان ریاست هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون، مهدی حسین نژاد عضو هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در محل بانک توسعه تعاون برگزار و در قالب جلسه حضوری مشکلات تعدادی از شرکت های تعاونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است شرکت‌های مذکور که از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، گیلان، زنجان، یزد، تهران و مازندران در این جلسه حضور یافته بودند درخواست خود را در چارچوب نیاز های مرتبط با تسهیلات اعتباری و بخشودگی جرائم و مباحث حقوقی مطرح نمودند.

گفتنی است کارگروه مذکور با هدف تسهیل و تسریع در رفع مشکلات تعاونی ها در چارچوب ضوابط و مقررات بانکی و با رویکرد حل مشکلات و پاسخ مثبت در ارتباط با درخواست اعتباری و حقوقی آنان برگزار گردید.

حجت الله  مهدیان ریاست هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تأکید بر اینکه بانک توسعه‌ای و تخصصی مرتبط با بخش تعاون بر اساس وظیفه ذاتی و مأموریتی تکلیفی و اساسنامه‌ای ، رویکرد اصلی اش را معطوف به توسعه،اعتلاء ،ارتقاء کمی و کیفی  بخش تعاون و گره گشایی از مشکلات آنان نموده است گفت :

نقش بانک‌های توسعه‌ایی به ویژه بانک توسعه تعاون با توجه به تنوع و تکثر فعالیت تشکل‌های تعاونی در بخش ‌ها و زیربخش های مختلف  اقتصادی کمک به ایجاد، توسعه، تکمیل و تامین سرمایه در گردش از یک سو و رفع موانع اعتباری و حقوقی در  جهت امکان فعالیت بهتر و موثرتر تعاونگران می‌باشد. از این رو بانک علیرغم مقدورات و ظرفیت‌های محدود ، تمامی امکانات و توانمندی خود را معطوف این امر مهم نموده است و تاکنون توانسته با توجه به منابع مالی و سپرده‌ایی و همچنین بهره گیری از ظرفیت های  تفاهم نامه‌های ملی قدمهای موثری را در جهت بر طرف سازی نیازهای جامعه تعاونگران بردارد.

وی کمک به رونق تولید و ایجاد اشتغال و توسعه و حفظ اشتغال را از طریق ظرفیت‌ بخش مردمی تعاون  یک اصل مهم قلمداد کرد و در این باره گفت: اثر بخشی بیشتر بانک و تاثیر به سزا  در جهت تحقق انتظارات تعاونگران مستلزم تقویت توان مالی و افزایش ضریب تسهیلات دهی این بانک در قالب افزایش سرمایه و بالا بردن و بهبود منابع مالی این بانک از طرق قانونی و فرصت‌های موجود بالقوه و بالفعل می‌باشد.

همچنین مدیرعامل بانک توسعه تعاون خاطر نشان ساخت : گره گشایی از مشکلات تعاونگران به عنوان فرصت‌های کسب و کار کوچک و متوسط که می تواند بیشترین اثر از حیث سرمایه بری کمتر، اشتغال سازی بیشتر و تاب آوری و انعطاف در شرایط مختلف اقتصادی باشد را یک وظیفه حرفه‌ایی و سازمانی دانست و دراین باره یاد آور شد که بی تردید خدمت در بخش تعاون به عنوان یک رویکرد توامانی اقتصادی و اجتماعی و یک فرصت کم نظیر  و بی نظیر می‌باشد.  


► ارس، نرم افزار رمزساز بانک دی
کسب رتبه دوم درالمپیاد علمی شبکه بانکی توسط بانک توسعه تعاون ◄

مطالب مرتبط
بنر