عملیات اجرایی طرح گام در چهار بانک آغاز شد

چهارشنبه ، 16 بهمن 1398 ، 12:41
عمليات اجرايي طرح گواهي اعتبار مولد (گام) با تامين اعتبار ٥٠ هزار ميليارد توماني براي توليد در چهار بانك ملي، ملت، تجارت و صادرات آغاز شد.

به گزارش بانکی به نقل از خبرنگار اگزيم نيوز، عبدالناصر همتی رييس كل بانك مركزي صبح امروز (سه شنبه) و در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح گام اظهار داشت: امسال سال رونق تولید اعلام شده و علیرغم فشار حداکثری دشمنان بر اقتصاد کشور که تلاش کردند رکود و تورم را بر کشور حاکم کنند، خوشبختانه با تلاش تولیدکنندگان و سیستم بانکی در تامین نقدینگی این بحران که می‌خواستند در کشور اجرا کنند، تبدیل به موفقیتی در پیشرفت و رشد اقتصادی کشور شده است.

وی با بيان اينكه سیستم بانکی از ابتدای سال تا به حال بیش از ۷۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بخش‌های مختلف اقتصادی قرار داده است، تصريح كرد: از این تسهیلات نزدیک ۶۰ درصد برای سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی و خدماتی بوده است و از این میزان سرمایه در گردش، ۸۰ درصد به بخش صنعت پرداخت شده است.

رییس شوراي پول و اعتبار گفت: با تلاش سیستم بانکی و برنامه‌های بانک مرکزی برای کنترل تورم و بسته حمایت جدی که از رونق تولید و رشد اقتصادی بدون نفت در کشور دارد، روزها و ماه‌ها و سال آینده شاهد به بار نشستن این تلاش‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز نیز عملیات اجرایی طرح بسیار مهم گام آغاز می‌شود، گفت: در طرح گام یا گواهی اعتبار مولد هدف ما این است که نقدینگی مورد نیاز تولید را بدون نیاز به افزایش نقدینگی در سطح جامعه و بدون فشار تورمی و تقاضای جامعه تامین کنیم و این تامین اعتبار از طریق طرح گام اتفاق خواهد افتاد.

همتی تصریح کرد: چهار بانک مهم کشور یعنی بانک‌های ملی، ملت، تجارت و صادرات تمهیداتی را از قبل پیش‌بینی کرده‌اند و بانک‌های دیگر نیز آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و با این ابزار جدید به عنوان یک ابزار بازار محور تولید کشور را رونق بیشتری خواهند داد.

رییس شورای پول و اعتبار تاکید کرد: ویژگی مهم این ابزار این است که در بازار پول و بازار سرمایه قابل نقدشوندگی و دارای اعتبار است و به واحدهایی داده می‌شود که به صورت واقعی مولد باشند.

وی اظهار داشت: به آینده این طرح بسیار خوشبین هستیم و با پیش‌بینی که در شورای پول و اعتبار بر اساس مصوبه این شورا داشتیم حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان از این طریق تامین اعتبار خواهد شد و خوشحالیم که در اولین روز بالای ۶۰۰ میلیارد ریال تامین اعتبار خواهد شد و روزهای آینده به تدریج و با شتاب بیشتر این اعتبار رشد خواهد کرد.

همتی تصریح کرد: مطمئنم با اقداماتی که سیستم بانکی در پیش دارد شاهد رونق روز افزون اقتصاد غیر نفتی خواهیم بود و براساس آنچه مقام معظم رهبری از ما به عنوان یک تکلیف خواستند که تقویت اقتصاد غیر نفتی است، در این جهت گام برخواهیم داشت.

► تغییر سر شماره ارسال پیامک‌های بانک سامان
بانک مسکن از حوزه فرهنگ و هنر حمایت خواهد کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر