ساخت ۴ هزار واحد مسکونی در تهران

شنبه ، 19 بهمن 1398 ، 11:19
بانک مسکن و بانک سپه برای ساخت ۴ هزار و 500 واحد مسکونی در شرق تهران تفاهم نامه امضا کردند.


به گزارش بانکی به نقل از خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا قرار است در قالب این تفاهم نامه ۴ هزار و 500 واحد مسکونی در اراضی متعلق به بانک سپه در حدود 31 هکتار از اراضی شرق تهران در منطقه تهرانپارس احداث شود.

این اراضی حدود ۶۰ سال پیش در سال ۱۳۳۷ توسط بانک سپه خریداری شد.پس از پیروزی انقلاب اسلامی این زمین به سازمان زمین شهری واگذار شد.

در حال حاضر ۳۱.۴ هکتار از این زمین موجود است که به این طرح اختصاص یافته است.

براساس تفاهم نامه بانک مسکن و بانک سپه متراژ تقریبی هر یک از این واحدها حدود ۱۰۰ مترمربع است.

این تفاهم نامه در راستای تحقق مولدسازی دارایی ها به عنوان یکی از برنامه های دارای اولویت دولت تدبیر و امید در دستور کار وزارت اقتصاد و دارایی,بانک مسکن و بانک سپه قرار گرفته است.

بررسی ها نشان می دهد ظرفیت های پیش روی این زمین با توجه به مساحت,موقعیت شهری,دسترسی ها,کاربری ها,همجواری ها,شرایط آب و هوایی و ...بسیار بالاست و گزینه های متعددی را پیش روی صاحبان پروژه قرار می دهد.

تمامی این ویژگی ها باعث ایجاد فرصتی بسیار مناسب برای تحقق سیاست های دولت و استراتژی های بانک مسکن و گروه سرمایه گذاری مسکن در راستای تولید و عرضه انبوه مسکن برای سطوح میان درآمدی شده است.

نگاه و استراتژی اصلی برای این زمین,تبدیل آن به یک شهرک مسکونی با کیفیت و مطلوب است که با رعایت استانداردهای بالا در زمینه طراحی و ساخت,تبدیل به یکی از بهترین شهرک های مسکونی تهران خواهد شد و علاوه بر خود شهرک,کیفیت و الگوی ساخت و ساز را در مناطق اطراف خود بهبود می بخشد.

از جمله ویژگی های مهم این پروژه استفاده از ظرفیت ها و شیوه های متنوع تامین منابع مالی با همکاری و استفاده از پتانسیل های بانک مسکن است.

همچنین در این پروژه استفاده از تکنولوژی های نوین ساختمانی در بخش های مختلف نظیر تاسیسات,مصالح,انرژی,هوشمندسازی و ... مورد تاکید است.

براساس امارهای ارایه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی به ازای هر ۵۷ مترمربع ساختمان سازی یک شغل مستقیم و ۲۴ شغل غیر مستقیم ایجاد می شود.براین اساس این پروژه امکان ایجاد بیش از ۸۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را دارد.


► روسای شعب نقش مهمی در کنترل و کاهش ریسک اعتباری بانک ها دارند
آغاز به کار طرح گواهی اعتبار مولد با مشارکت بانک تجارت ◄

مطالب مرتبط
بنر