دو گام اولویت دار گروه سرمایه گذاری مسکن

دوشنبه ، 28 بهمن 1398 ، 14:29
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن « توسعه کمّی» و « اصلاح ساختار و فرآیندها در جهت افزایش کیفیت پروژه ها» را دو اولویت این شرکت عنوان کرد و از جهش  برابری تعریف پروژه های شرکت نسبت به سال های اخیر خبر داد.

به گزارش بانکی روزبه ظهیری در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، با اشاره به عملکرد شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن اظهار داشت: به لطف همکاران در 18 ماهه فعالیت شرکت در زمان مدیریت اینجانب، سعی کردیم شرایط را به سمتی ببریم که گروه سرمایه گذاری مسکن به جایگاه خود برسد.

وی با بیان اینکه شرکت ها نیز مانند انسان ها طول عمر دارند، با این تفاوت که در انسان ها امکان برگشت به گذشته وجود ندارد اما در شرکت ها اگر برنامه ریزی باشد می توانیم شاهد تولد دوباره باشیم.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن افزود: به همین منظور از زمانی که مدیریت شرکت به اینجانب سپرده شد، طرح پویش فصل نو را طراحی کردیم که شاهد نوزایی گروه سرمایه گذاری مسکن باشیم.

ظهیری « توسعه کمّی» و « اصلاح ساختار و فرآیندها در جهت افزایش کیفیت پروژه ها» را دو هدف طرح پویش فصل نو عنوان کرد و گفت: در حوزه توسعه کمّی اواخر 96 و نیمه اول سال 97 حجم پروژه ها به کمترین میزان در ادوار خود رسیده بود به طوریکه در سه سال مالی گذشته میزان تولید پروژه ها بین 350 تا حداکثر 750 واحد بود در حالی که متوسط تولید پروژه های گروه سرمایه گذاری مسکن در 30 سال فعالیت شرکت سالانه 2000 واحد بود. بنابراین در سه سال مالی گذشته شاهد افت قابل توجهی در حوزه کمّی بودیم.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با تاکید بر اینکه ناشی از افت تولید پروژه های شرکت یکی از اقدامات مهم و اهداف توسعه حجم فعالیت ها به لحاظ کمّی بود، افزود: در این راستا تلاش کردیم با طی یک مسیر منطقی پروژه هایی را که هم توجیه اقتصادی داشته باشند و هم با ماموریت شرکت یعنی تولید مسکن برای اقشار میان درآمدی همراستا باشند را تعریف کنیم.

ورود گروه سرمایه گذاری در پروژه های بازآفرینی و برنامه اقدام ملی مسکن

ظهیری افزود: علاوه بر این شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با در نظر داشتن سیاست های بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی تلاش می کند در پروژه های بازآفرینی شهری و مسکن ملی ورود کرده است.

این مقام مسئول در بازوی اجرایی بانک مسکن، اظهار داشت: در همین زمینه طرح آباد (آغاز – بهبود – اقدامی دوباره) در قالب طرح پویش فصل نو آغاز شد که در آن اجرای 6500 واحد مسکونی تعریف شده است که 3500 واحد از این پروژه ها در قالب طرح اقدام ملی و بازآفرینی شهری و مابقی نیز پروژه های اقشار میان درآمدی است.

آغاز اجرای 2500 واحد از پروژه های «طرح آباد«

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن از آغاز عملیات اجرایی 2500 واحد از 6500 پروژه تعریف شده در قالب طرح آباد خبر داد و گفت: از سال مالی 95 تا 97 در گروه سرمایه گذاری مسکن جهش قابل توجه 5 برابری را در تولید پروژه ها داشتیم که تصور می کنم در زمینه تعریف پروژه های جدید اقدام بی سابقه در گروه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اقدام دوم که به موازات توسعه کمّی در گروه سرمایه گذاری مسکن در دستور کار قرار گرفت، اصلاح ساختارها و فرایندها به منظور افزایش کیفیت پروژه ها بود که در این زمینه تلاش کردیم از فاز تعریف پروژه به عنوان اولین مرحله آغاز تا بهره برداری را متناسب با دانش به روز رسانی کنیم.


► یکپارچه‌سازی خدمات درگاه‌های اینترنت‌بانک و همراه‌بانک مسکن
بانک پاسارگاد تندیس زرین جایزه ملی مدیریت مالی ایران را دریافت کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر