جنجال کشتار بی‌رحمانه چندین میلیون جوجه یک روزه و تکذیب نقش بانک مرکزی در آن

شنبه ، 30 فروردين 1399 ، 13:14

تولید کنندگان جوجه یک روزه به منظورکاهش تقاضا و جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نسبت به معدوم‌سازی این جوجه ها اقدام کردند اما بهتراست مسئولان پاسخ بدهند تکلیف ۲.۱ میلیارد دلاری که بانک مرکزی در سال ۹۸ برای تأمین ذرت اختصاص داده بود، چه شد؟

به گزارش بانکی به نقل از بانک مردم به نقل از تسنیم،‌ روز گذشته در رسانه های اجتماعی تصاویری از معدوم سازی جوجه های یک روزه منتشر شد و واکنش های مختلفی را به همراه داشت.

امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس نیز در پیام توییتری نوشت:‌«از مسئولین وزارتخانه‌ صمت و جهادکشاورزی پیگیری کردم هردوی آنها مقصر این حادثه را بانک مرکزی می دانند  که ارز برای نهاده های کشاورزی تخصیص نداده.»

این در حالی است که با پیگیری های خبرنگار تسنیم مشخص شد انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یک روزه پیش از این در مکاتبه ای رسمی، بحث عدم وجود تقاضا و مشتری را مطرح کرده بود.

بنابراین تولید کنندگان جوجه یک روزه برای جلوگیری از ضرر احتمالی به ناچار مجبور به معدوم سازی جوجه ها شدند و بحث تخصیص ارز توسط بانک مرکزی مطرح نبوده است. بلکه این اقدام به منظورکاهش تقاضا و جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت صورت گرفته است.

ضمن آنکه سال ۹۸ معادل ۲٫۱ میلیارد دلار فقط برای ذرت تأمین ارز شده است و مسئولان مربوطه باید توضیح دهند این ذرت‌ها را به چه کسانی داده اند و کجا مصرف شده است؟!

► ۲۲۸ میلیون کارت بانکی بدون استفاده در کیف پول‌ها!
آمادگی بانک ایران زمین برای ارائه خدمات الکترونیک ◄

مطالب مرتبط
بنر