نگاهی به گزینه های مدیرعاملی بانک مسکن

چهارشنبه ، 10 ارديبهشت 1399 ، 11:56
در هفتمین روز از اردیبهشت ماه سال جاری بود که خبر درگذشت مدیرعامل بانک مسکن به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در رسانه های خبری منتشر شد.

به گزارش بانکی به نقل از اخباربانک، ابوالقاسم رحیمی انارکی 37 سال سابقه فعالیت در بانک مسکن را داشته و تحصیلات وی کارشناسی ارشد مدیریت امور بانکی بوده که متاسفانه اوایل هفته جاری درگذشت.

طبق شنیده ها محمدعلی سهمانی،مصطفی امید قائمی، امیرهامونی ، حسین فهیمی و سید محسن فاضلیان گزینه هایی هستند که پس از رحیمی انارکی ممکن است بر مسند مدیریت عاملی بانک مسکن بنشینند.

محمدعلی سهمانی با مدرک دکتری حسابداری از دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی به مدت هفت سال عضو هیات مدیره بانک مسکن بوده است که از جمله سوابق دیگر او می توان به مدیرعاملی بانک توسعه تعاون به مدت سه سال و بانک رفاه اشاره کرد.

مصطفی امید قائمی از دیگر گزینه های مطرح شده است که بنیان گذار و نخستین مدیرعامل فرابورس بوده است. وی قبلا مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان بوده‌ است و در حال حاضر به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف متعلق به صندوق بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت مشغول به کار است.

امیرهامونی مدیرعامل فعلی فرابورس؛ مدیر جوانی که از سال ۹۱ تاکنون به عنوان مدیرعامل فرابورس مشغول به فعالیت است. او مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران را داشته و از جمله مهم ترین اقدامات او ورود تمام اوراق دولتی به بازار بدهی فرابورس بوده است. پیش از آن این اوراق بیرون از بازار سرمایه معامله می شد اما در سال ۹۶ تمامی این اوراق در فرابورس پذیرش شده و معاملات ثانویه آن ها در فرابورس شکل گرفت. موضوعی که سبب شد نرخ های افسار گسیخته بازار بدهی که در خارج از بازار سرمایه شکل گرفته بود ، مهار شود.او نخستین ناظر فرابورس ایران هم بوده است.در زمان مدیریت وی فرابورس ایران توانست قد و قواره خود را به بورس تهران نزدیک کند.

حسین فهیمی از دیگر گزینه های مطرح شده است. او دارای مدرک تحصیلی لیسانس حقوق از دانشگاه تهران، فوق لیسانس حقوق عمومی از دانشگاه علامه طباطبایی و همچنین فوق لیسانس حقوق تجاری و اقتصادی بین الملل از دانشگاه تهران است. فهیمی نزدیک به ده سال فعالیت در بخش دولتی داشته و سپس به عنوان اولین مدیرحقوقی بورس تهران وارد این مجموعه شده است. عضویت در هیأت مدیره سازمان جدید التاسیس بورس و اوراق بهادار در دو دوره پنج ساله (جمعا به مدت ده سال) به عنوان نایب رئیس و همزمان فعالیت در سمت هایی همچون معاونت حقوقی آن سازمان نیز جزو سوابق اجرایی وی است. ‌

اما در این میان سید محسن فاضلیان مدیرعامل کنونی تامین سرمایه بانک مسکن جدی ترین گزینه است. او دارای مدرک دکتری مدیریت مالی از دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق است و پیش از این سمت های متعددی از جمله مدیریت عاملی شرکت تامین سرمایه امید داشته است.

حال باید ببینیم از میان گزینه های مطرح شده چه کسی سکاندار بانک مسکن خواهد شد.


► مدیرعامل اسبق بانک صادرات درگذشت
شرایط تایید صلاحیت مدیران بانک‌ها اعلام شد ◄

مطالب مرتبط
بنر