مدیرعامل اسبق بانک صادرات درگذشت

چهارشنبه ، 10 ارديبهشت 1399 ، 12:01

مدیرعامل اسبق بانک صادرات و عضو چندین دوره شورای عالی بورس ، شب گذشته دار فانی را وداع گفت و به دیار حق شتافت .

به گزارش بانکی به نقل از اخباربانک، در رویدادی ناگوار ، محمدرضا مقدسی از مدیران قدیمی بازارهای پول و سرمایه ، مدیرعامل اسبق بانک صادرات ، عضو چندین دوره شورای عالی بورس قدیم و جدید و... شب گذشته دار فانی را وداع گفت و به دیار حق شتافت .

براساس این گزارش، در این رابطه مهدی مقدسی یکی از فرزندان این مرحوم فقید به بورس پرس گفت : این رویداد بعد از یک هفته بستری در بیمارستان رخ داد و امروز در حرم شاه عبدالعظیم به خاک سپرده می شود. به دلیل رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از شیوع کرونا ، مجلس ختمی برگزار نخواهد شد.

همچنین علیرضا عسکری مارانی درباره این مرحوم فقید گفت : مرحوم مقدسی از معدود مدیران ارزشمندی بود که در هر دو بازار پول و سرمایه فعالیت داشت و با اقدامات و راهنمایی ها و مشورت هایی ، سرمنشا بسیاری از رویدادهای مدیریتی بود و با وجود مورد وثوق بودن در نظام و سیستم و نفوذ ، همواره ساده زیست و دور از حواشی بود.

علاوه بر این ، مدیری بسیار خوش ذات اما سخت گیر ، متین ، دارای روش و سلیقه خاص ، خواهان ترتیب مدیران جوان درستکار و صادق و حرفه ایی و از اولین مدیرانی بود که ضمن طی دوره فایناس در موسسات معتبر جهانی ، اقدام به تشکیل ساختار حسابرسی وزارت اقتصاد کرد.

مرحوم مقدسی که مشاور مرحوم نوربخش در وزارت اقتصاد و مدیرعامل بانک صادرات در نیمه دهه 70 بود با افزایش سرمایه 9 برابری سرمایه گذاری غدیر، نقش مهمی در به آرامش رساندن بحران آن دوران بورس داشت. همچنین در زمان عضویت در هیات مدیره بانک ملی در ایجاد گروه توسعه ملی نقش داشت.

همچنین این مرحوم از معدود اعضا شورای عالی بورس دارای سابقه بسیار طولانی است و هنگام از سر گیری فعالیت بورس در اوایل دهه 70 تلاش ها و کمک های بسیاری کرد .

تحریریه بورس پرس این ضایعه دردناک را به خانواده محترم مقدسی تسلیت می گوید و از درگاه خداوند متعال صبر و شکیبایی می طلبد.

► 137.6 هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان اعطا شد
نگاهی به گزینه های مدیرعاملی بانک مسکن ◄

مطالب مرتبط
بنر