دوران بازپرداخت اقساط مشاغل آسیب دیده از کرونا افزایش پیدا کرد

شنبه ، 13 ارديبهشت 1399 ، 12:34
هیات عامل صندوق توسعه ملی با استمهال سه ماهه در بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی از محل قرارداد‌های عاملیت ارزی و ریالی، موافقت کرد.

بانک توسعه صادرات اعلام کرد: این تصمیم در پی مکاتبه رییس شورای هماهنگی بانک­ها و رییس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی مبنی بر مساعدت و حمایت از تسهیلات گیرندگان از محل منابع صندوق توسعه ملی به دلیل" شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا" گرفته شد.

بر این اساس، افزایش دوران بازپرداخت اقساط؛ شامل مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا بوده و حداکثر در سقف اختیارات هیات عامل صندوق (حداکثر افزایش دو ساله دوره تامین مالی با احتساب افزایشات احتمالی قبلی حسب درخواست‌های ارسالی بانک) امکان پذیر است.

این اقدام به منظور مساعدت و حمایت از تسهیلات گیرندگان حقیقی و حقوقی خواهان استفاده از این امکان که اقساط تسهیلات دریافتی آن‌ها اعم از ارزی و ریالی طی ماه‌های اسفند ۹۸ و شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ سررسید می‌شود، انجام خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: از این دسته از مشتریان پس از پایان دوره بازپرداخت، به نحوی که اقساط مذکور به پایان دوره قرارداد منتقل شده و به واسطه تمهیدات یاد شده در دوره مذکور جریمه دریافت نشود، اقساط دریافت خواهد شد.

گفتنی است هر تقاضا می‌بایست از سوی بانک عامل برای صندوق توسعه ملی ارسال شود.


► نرخ شکنی برخی بانک ها و روزه سکوت بانک مرکزی
دریافت شبا از طریق اطلاعات هویتی در بانک آینده مهیا شد ◄

مطالب مرتبط
بنر