اعدام در انتظار قاتلان کارکنان بی گناه موسسه مهر

سه شنبه ، 11 خرداد 1389 ، 14:13

پيش از ظهر دیروز با حضور مسئولان اجرايي و جمع كثيري از مردم و خانواده شهداي موسسه مالي و اعتباري مهر، نخستين يادواره شهداي اين موسسه در تالار ملاصدراي دانشگاه سيستان و بلوچستان در حالی برگزار شد که دادستان زاهدان در این مراسم از تقاضای اعدام برای راي دو تن از عوامل حادثه موسسه مهر زاهدان خبر داد.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از زاهدان پرس دادستان عمومي و انقلاب زاهدان در این مراسم گفت: براي دو تن از عاملان حادثه موسسه مالي و اعتباري مهر شعبه خيام زاهدان که خرداد ماه پارسال به شهادت ششن نفر انجاميد تقاضاي صدور حکم اعدام شده است.

مرزیه همچنین از صدورقرار مجروميت و کيفرخواست 11 نفر از اغتشاشگران ناامنی های سال گذشته خبر داد و تاکید کرد در زمينه آتش سوزي صندوق مهر زاهدان دستگاه قضايي پرونده مربوط را در سه بخش تحت پيگيري قرار داده و این پرونده همچنان با عزم جدي، مراحل رسيدگي را طي مي کند.

در همین باره پیش از این زاهدان پرس گزارش داده بود در حالی یک سال از شهادت مظلومانه و غریبانه کارکنان بی گناه صندوق مهر زاهدان می گذرد که این حادثه بی سابقه و غیر انسانی دارای پیام های تلخی می باشد که به عنوان یک نقطه مشکوک نیز در کارنامه یکی از مراکز دینی زاهدان محسوب می شود.

بر پایه این گزارش درست در چند متری مسجد مکی زاهدان با اغتشاش عده ای افراطی و وهابی چند تن از کارکنان جوان صندوق مهر زاهدان و منجمله یک زن زنده زنده در آتش جان دادند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

در این میان دادستان زاهدان در آنزمان اعلام کرد که در میان بازدادشت شدگان اغتشاشات زاهدان 30 تن از اتباع بیگانه نیز وجود دارند.

در همان حال بعد از بررسی ماجرا آتش زدن صندوق مهر مشخص شد که تعدادی از طلبه های افغانی محصل در بعضی از حوزه های علمیه اهل سنت زاهدان و با تفکرات وهابی از عوامل اصلی آتش زدن صندوق مهر زاهدان می باشند.

این در حالیست که در اغتشاشات سالهای اخیر زاهدان نیز طلاب بیگانه و علی الخصوص اتباع غیر قانونی افغان و تاجیک حضور موثر و پررنگی داشته اند.

در همین حال باوجود تلاش فراوان دستگاه های امنیتی همچنان طلاب واتباع بیگانه فراوانی به صورت غیر قانونی دربعضی از مراکز دینی اهل سنت زاهدان مشغول تحصیل می باشند.

با این وجود همچنان بعضی از مراکز دینی معلوم الحال در سیستان و بلوچستان نسبت به اخراج اتباع غیرقانونی و طلاب بیگانه از مدارس علمیه خود مقاومت نشان می دهند.

این در حالیست که حتی گروهک تروریستی ریگی در سالهای اخیر برای تامین نیروی انسانی خود از طلاب بیگانه که علاقه ای به ملیت و کشور ایران نداشته و دارای تفکرات ضد ایرانی و شیعی می باشند ،استفاده کرده است.

به گفته کارشناسان اقتصادی حضور اتباع بیگانه در استان سیستان و بلوچستان علاوه بر انکه از مهم ترین عوامل ناامنی این استان و عدم سرمایه گذاری و فرار سرمایه ها محسوب می شود باعث اشغال هزاران شغل در این استان محروم نیز شده است.

گفتنی است که به اعتقاد فعالین سیاسی بازخوانی حوادث فتنه دهه فاطمیه سال قبل زاهدان می تواند ماهیت وابستگان افراطی به بعضی از جریانات مذهبی و سیاسی زاهدان را روشنتر سازد

 

► قابلیت استفاده رفاه کارت در کشورهای حوزه خلیج فارس
بانك كارگشايي مانع عرضه سكه در بورس كالا ◄

مطالب مرتبط
بنر