افزایش جان‌باختگان و مصدومین حادثه کلینیک سینا اطهر به ۳۳ تن

چهارشنبه ، 11 تیر 1399 ، 09:20

به گزارش بانکی به نقل از ایسنا، روابط عمومی اورژانس کشور اعلام کرد، ساعت ٢٠:۵۶ شب گذشته حادثه انفجار و حریق در کلینیک درمانی سینا اطهر رخ داد که تاکنون ١٩ تن از جمله ١۵ زن و چهار مرد بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

روابط عمومی اورژانس کشور از انتقال هفت مصدوم به مرکز درمانی خبر داد و اعلام کرد که مصدومان خانم ۴۵ساله از پرسنل، آقا ۴٢ ساله آتش‌نشان، آقای ٣٧ ساله و خانم‌های ۵٠، ٢٣، ٣٧ و ٢۵ ساله بوده‌اند که طبق اعلام ستاد، نیمی از مصدومان به زودی ترخیص خواهند شد.

روابط عمومی اورژانس کشور اعلام کرد که هفت نفر نیز در محل حادثه، درمان شدند.

به گزارش اقتصاد برتر، بر اساس اعلام یک منبع در آتش نشانی تهران‏ با شناسایی پیکر کشته شدگان انفجار کلینیک سینا اطهر، بیش از نیمی از جان باختگان متعلق به پزشکان و کادر اتاق عمل است.

در‌حادثه کلینیک‌ سینا اطهر، دکتر اکبری متخصص گوش،حلق و بینی و دکتر سلطانپور متخصص بیهوشی جان باخته‌اند. همچنین شرایط دکتر تورانی متخصص جراحی نیز وخیم است.

روابط عمومی اورژانس کشور از انتقال هفت مصدوم به مرکز درمانی خبر داد و اعلام کرد که مصدومان خانم ۴۵ساله از پرسنل، آقا ۴٢ ساله آتش‌نشان، آقای ٣٧ ساله و خانم‌های ۵٠، ٢٣، ٣٧ و ٢۵ ساله بوده‌اند که طبق اعلام ستاد، نیمی از مصدومان به زودی ترخیص خواهند شد.

روابط عمومی اورژانس کشور اعلام کرد که هفت نفر نیز در محل حادثه، درمان شدند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته سه کپسول اکسیژن در کلینیک سینا اطهر واقع در خیابان شریعتی نرسیده به تجریش منفجر شد.

این حادثه وحشتناک منجر به مرگ ۱۹ نفر و زخمی شدن ۱۱ تن دیگر شد.

کپسول‌های اکسیژن پس از انفجار به خانه‌ همسایه‌های این کلینیک پرت شدند.

بررسی ساختمان کلینیک سینا اطهر نشان می‌دهد که این ساختمان از لحاظ ایمنی شرایط استاندارد را نداشته است.

علت حادثه کلینیک سینا اطهر مشخص شد

 مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: در فضای مجازی گمانه‌زنی‌های مختلفی در خصوص علت حادثه بیمارستان سینای اطهر اعلام می‌شود در حالی که نشت گاز و اتصال برق علت این حادثه نبوده است.

منصور درجاتی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مورد حادثه شب گذشته هر نوع کاستی و کمبودی به خود ساختمان بر می‌گردد چون تجمع کپسول‌‎های اکسیژن و نگهداری نامناسب آنها حادثه‌ساز شده است.

وی یادآورشد: سرعت عمل و عملکرد آتش‌نشانان و امدادگران عالی بود و نخستین تماس برای دریافت کمک در ساعت ۲۰:۴۶ برقرار و در ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه نخستین مصدوم از ساختمان خارج شد.

درجاتی اظهارداشت: امروز کارگروه مدیریت بحران برای بررسی دقیق علت حادثه و جزئیات آن برگزار می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: مناسب نبودن شرایط ساختمان به نظارت سایر نهادها بر می‌گردد؛ وزارت بهداشت استانداردهایی برای چنین اماکنی دارد که باید دید تا چه میزان این استانداردها در کلینیک سینای اطهر رعایت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در مورد رعایت الزامات ایمنی در سایر ساختمان‌های قدیمی مشابه کلینیک سینای اطهر باید نهادهایی مانند شهرداری، آتش‌نشانی، استاندارد و نهادهای ناظر بالادستی اظهارنظر کنند.

درجاتی ادامه داد: اکنون وزارت بهداشتی باید اعلام کند که آیا دپو کپسول اکسیژن به تعدادی که در کلینیک سینای اطهر بود، مجاز است یا خیر یا خود این مرکز درمانی استانداردهای لازم برای رعایت ایمنی را داشته است؟

ارجاع اجساد حادثه آتش سوزی خیابان شریعتی تهران به پزشکی قانونی

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، تاکنون اجساد ۱۸ تن از جانباختگان حادثه شب گذشته آتش سوزی در کلینیک سینااطهر خیابان شریعتی تهران جهت تعیین علت فوت به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شدند که پس از بررسی و احراز هویت با دستور مقام قضایی اجساد تحویل بستگان درجه اول خواهد شد.


► سکه پنج تومانی جایگزین اسکناس ۵هزار تومانی
آغاز پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در شعب بانک شهر ◄

مطالب مرتبط
بنر