تمدید مهلت پرداخت وام‌های حمایتی کرونا تا پایان مهرماه

شنبه ، 5 مهر 1399 ، 15:15

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای تمدید مهلت پرداخت وام‌های ودیعه اجاره مسکن، مشاغل و کسب‌وکارها و حوزه‌های حمل‌ونقل آسیب‌دیده از کرونا تا پایان مهرماه را به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.

به گزارش بانکی به نقل از روز چهارشنبه اگزیم نیوز از روابط عمومی بانک مرکزی، در این بخشنامه مصوبه سی و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در ۲۹‏‏ شهریورماه که به موضوع تمدید پرداخت تسهیلات کرونایی می پردازد ابلاغ شده است.

در متن بخشنامه آمده است: پرداخت وام به مشاغل و کسب‌وکارها و حوزه های حمل و نقل آسیب دیده از کرونا تا پایان مهرماه امسال تمدید می‌شود.

همچنین به موجب این مصوبه، پرداخت وام‌های ودیعه اجاره مسکن تا پایان دی ماه سال ۱۳۹۹ تمدید شد.

پرداخت تسهیلات حمایتی به فعالان اقتصادی و شاغلان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در ۱۴ رسته منتخب و شناسایی شده توسط وزارت کار از ۱۳ خرداد ماه آغاز شد. بر این اساس ۱۴ رسته شغلی منتخب که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی بودند، از تسهیلات مذکور بهره‌مند شدند.

از سوی دیگر وام‌ ودیعه اجاره مسکن نیز شامل کارگران و حقوق‌بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج نفر و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و همچنین زنان سرپرست خانوار می‌شود.

همچنین شرایط لازم برای دریافت تسهیلات شامل داشتن فرم ج سبز در سامانه وزارت راه و شهرسازی، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپست خانوار بودن، داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، و اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و کد رهگیری است.

► نرخ جدید سپرده قانونی بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام شد
طرح های برتر اجرا شده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سه سال اخیر با مشارکت بانک کشاورزی ◄

مطالب مرتبط
بنر