اقدامات مؤثر بانک رفاه کارگران در راستای اشتغالزایی و محرومیت زدایی

شنبه ، 12 مهر 1399 ، 13:07
سازمان ها و شرکت های بزرگ و تأثیرگذار به ویژه بنگاه های اقتصادی که از توان مالی و گردش پولی و اعتباری مطلوبی برخوردارند، موظف هستند که در قامت یک شهروند شرکتی که در سعادت، خوشبختی و کامیابی جوامع خود سهیم و شریک هستند به صورت مستمر بخشی از درآمدها و سود خود را صرف امور عام المنفعه و خیریه کنند.
به گزارش بانکی به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از سایت خبری تحلیلی تابناک، بانک رفاه کارگران به عنوان یک بانک با تجربه، اجتماعی و حامی حوزه سلامت و فعال در حوزه رفاه جامعه معظم کارگر، بازنشسته و مستمری بگیر کشور در این زمینه همیشه فعال بوده و چند سالی است که در زمینه ایفای مسئولیت اجتماعی و حمایت از اشتغال، تولید و محرومیت زدایی فعالیت خود را مضاعف کرده و با گام های بلند و سرعت شتابان در این زمینه به پیش می رود.
این بانک اجتماعی و فعال در حوزه سلامت، به ویژه پس از ورود اسماعیل لله گانی به این بانک اجتماعی و در اختیار گرفتن سکان هدایت و رهبری آن، در حوزه ایجاد اشتغال، محرومیت زدایی و کمک به رونق تولید اقدامات شایان توجهی صورت داده و با اختصاص اعتبارات و تسهیلات کارآمد، نقش خود را به عنوان یک شهروند شرکتی خوب، به خوبی ایفا می کند.
بانک رفاه کارگران در راستای رفع محرومیت به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار کشور اخیراً اقدام به راه‌اندازی مرکزی تحت عنوان مرکز حمایت های اجتماعی بانک رفاه کارگران کرده که از این طریق بنا دارد به زنان سرپرست خانوار و زنان بی سرپرستی که در حوزه صنایع دستی فعال هستند کمک کند تا بتوانند از طریق این مرکز محصولات خود را عرضه کنند.
لله گانی مدیر عامل این بانک درباره هدف تشکیل این مرکز می گوید: این مرکز در پی آن است تا با معرفی خریداران و مشتریان محصولات به طور مستقیم به فروشندگان کالا در مناطق محروم و تسهیل در امر فروش محصولات این تولیدکنندگان از اشتغال قشر زحمتکش در این مناطق حمایت کند و با رونق و جهش در فرآیند تولید تا عرضه کالا از تولیدکنندگان پشتیبانی کند.
مدیر عامل بانک رفاه کارگران ادامه می دهد: بانک رفاه کارگران از طریق مرکز حمایت اجتماعی خود در صورت نیاز به تأمین مالی تولید کنندگان در مناطق محروم به آنها کمک می کند تا گامی موثر در جهت رفع مشکلات این قشر بردارد و اشتغالزایی را در مناطق محروم و کم برخوردار توسعه دهد.
بانک رفاه کارگران در ادامه اقدامات خود برای رفع محرومیت از مناطق مختلف کشور به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا که آموزش های درسی به صورت مجازی صورت می گیرد اقدام به اختصاص 500 میلیون ریال به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مناطق محروم جهت خرید تبلت برای دانش آموزان کرده است. همچنین این بانک مبلغی به میزان یک میلیارد ریال نیز تحت عنوان کمک به خرید تجهیزات کمک آموزشی به وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده تا در مسیر محرومیت زدایی مناطق محروم و کمک به زیرساخت های آموزش و پرورش کشور مؤثر واقع شود.
مساعدت مالی در زمینه آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان لردگان به میزان 2 میلیارد ریال از جمله دیگر اقدامات بانک رفاه کارگران برای زدودن غبار فقر از چهره برخی از مناطق کشور است.
لله گانی مدیر عامل بانک رفاه کارگران در جلسه شورای اداری شهرستان شهداد کرمان نیز با بیان اینکه بانک رفاه کارگران آمادگی لازم جهت کمک به رونق تولید و رفع محرومیت به ویژه در مناطق محروم کشور را دارد،پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی، صنایع دستی، مشاغل خانگی و گردشگری و از جمله برنامه های بانک رفاه کارگران در مسیر توسعه اجتماعی برشمرد.
این بانک همچنین به تازگی در دو پروژه مهم حوزه سلامت در شهرستان زاهدان مشارکت کرده است.
بانک رفاه کارگران در تکمیل و تجهیز دو پروژه بیمارستان دی و پارس طب که از جمله بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی بسیار مهم و کارآمد جنوب شرقی کشور است مشارکت کرده که در پروژه بیمارستان دی با اختصاص بودجه ای به مبلغ 400 میلیارد ریال و در پروژه بیمارستان پارس طب هم به میزان 690 میلیارد ریال منابع ریالی و 12 میلیون و 560 هزار یورو از محل منابع صندوق توسعه ملی مشارکت کرده است. هر یک از این بیمارستان ها در صورت بهره برداری ضمن ایجاد مشاغل متعدد، نقش بسیار مهمی در محرومیت زدایی ایفا می کند.


► فهرست شرکت‌های پرداخت‌یار به‌روز شد / حذف نام بیش از ۳۰ شرکت از سایت شاپرک
سرپرست روابط عمومی بانک مرکزی منصوب شد ◄

مطالب مرتبط
بنر