مدیرعامل بانک کشاورزی:واحدهای تولیدی بدهکار تعطیل نمی شوند، احیا می شوند

سه شنبه ، 6 آبان 1399 ، 13:41
روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی تاکید کرد: ما به هیچ وجه به دنبال تعطیلی واحدهای تولیدی بدهکار  نیستیم و بالعکس تملیک و واگذاری واحدهای مشکل دار، موجب احیای واحدها، رونق تولید و رفع مشکلاتشان است.

به گزارش بانکی به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، خدارحمی با اعلام این مطلب افزود: بانک در روند پیگیری برای وصول مطالبات چنانچه اخطار ها ، مهلت ها ی مکرر و کمک های انجام شده کارساز نشود،در مواردی ناچارا به اقدامات قانونی و اجرایی متوسل می‌شود.یعنی از ثبت می‌خواهد که وثیقه را تملیک کند و از طریق مزایده به فروش  بگذارد تا از محل آن طلب بانک وصول شود.اقدام ما در این حد است یعنی یک اقدام حقوقی است و منجر به تغییر مالکیت واحد می‌شود و هیچ وقت واحد را تعطیل نمی‌کنیم.

 وی تصریح کرد: ستادهای تسهیل مصوباتی می‌دهند که ما در قالب آن‌ها مجددا مهلت می دهیم و امهال می کنیم حتی هر تسهیلاتی به دفعات امهال می شود و این ها در گزارش حسابرس بانک وجود دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به مصلحت ما نیست که یک واحد را تعطیل کنیم و حتی مقامات کشور از جمله رئیس قوه قضاییه ، دولت، ستاد های تسهیل و وزارت صنعت معدن تجارت از ما می‌خواهند که حتی اگر یک واحد تولیدی دچار مشکل است کمک کنیم راه بیافتد. بنابراین به هیچ وجه ما به دنبال این نیستیم واحدی را تعطیل کنیم ؛ نه به صلاح ماست نه خواسته ماست برعکس ما تلاش می‌کنیم واحدها به کار خودشان ادامه بدهند و مشکلاتشان رفع شود .

وی افزود:اما درجایی که واحد شکست می‌خورد، قبل یا به موازات زمانی که ما داریم آن را تملیک می کنیم ممکن است کارش به تعطیلی بیانجامد که ما بعد از تملیک آن سعی می‌کنیم با واگذاری به فعال اقتصادی دیگر این واحد را احیا کنیم و من می‌توانم واحدهای بسیاری را نام ببرم که با تملیک و واگذاری به افراد دیگر فعال شده اند.

► نرخ رسمی یورو کاهش یافت
آگهی دعوت به همکاری بانک پاسارگاد ◄

مطالب مرتبط
بنر