ثبت نام وام یک میلیونی کرونا تمدید نمی‌شود؟

چهارشنبه ، 26 آذر 1399 ، 19:24
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت کار با بیان اینکه امکان تمدید ثبت نام وام یک میلیونی مجدد وجود ندارد گفت: تمامی افرادی که درنوبت قبل، تسهیلات کرونای معیشتی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، می‌توانستند متقاضی دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی باشند.

حامد شمس، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت کار درباره زمان تمدید وام یک میلیونی کرونا گفت: جامعه هدف ما ۱۱ میلیون سرپرست خانوار(۲۹میلیون و ۷۰۰ هزار نفر) بودند که حدود ۷ میلیون نفر درخواست ثبت کردند و به همین ۷میلیون نفر وام پرداخت شد.

 شمس گفت: بر اساس قانون و مقررات کشور، تسهیلات در هر سطحی به کسی تعلق می‌گیرد که درخواست‌کننده باشد. درست است که جامعه هدف اولیه ما ۱۱ میلیون سرپرست خانوار بودند، اما ۷میلیون نفر بیشتر ثبت نام نکردند. این افراد کد ملی خود را به سامانه ۶۳۶۹ پیامک کرده بودند. در نتیجه ملاک ما همین تعداد است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت کاربیان کرد: تاریخ تعیین شده برای ارسال پیامک به سامانه ۶۳۶۹ از۴ آذر ماه تا ۱۱ آذر ماه بود، اما در عمل این سامانه بیش از ۲هفته باز بود. به همین دلیل امکان تمدید مجدد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دریافت یارانه معیشتی، نداشتن شغل ثابت و درخواست برای دریافت وام کرونایی یک میلیونی در ابتدای سال ۹۹سه شرط برای دریافت وام یک میلیونی کرونا است گفت: ممکن است فردی یارانه معیشتی دریافت کند، اما چون حقوق ثابت دارد، مشمول این طرح نمی‌شود یا بالعکس فردی حقوق ثابت ندارد، اما مشمول دریافت یارانه معیشتی در دوره‌های قبل نشده باشد، بنابراین وام یک میلیون تومانی به آنها تعلق نمی‌گیرد.

شمس با تأکید بر اینکه زمان ارسال پیامک به مشمولان به اتمام رسیده و پرونده وام یک میلیون تومانی کرونا بسته شده گفت: چنانچه نهادهای مربوطه خانواری را مشمول دریافت وام تشخیص دهد، پرداخت وام انجام می‌شود، اما تمدیدی برای این وام وجود ندارد.

شمس گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد چهار درصد از محل باقی‌مانده منابع بسته جبرانی ستاد ملی مدیریت کرونا، با اقساط ۳۰ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهیانه خانوار خواهد بود.

وی درباره پرداخت مبلغ یکصد هزارتومانی به سرپرستان خانوار نیز گفت: شناسایی افراد در مراحل پایانی است و تا پایان آذرماه پرداخت کمک هزینه به اعضای خانوار انجام می‌شود. شناسایی این افراد به عهده وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است.

 
منبع: تسنیم

► وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی می‌شود؟
صفر تا صد چک کشیدن به شیوه جدید ◄

مطالب مرتبط
بنر