حذف ۱۴ بانک از روند پرداخت جرائم رانندگی

دوشنبه ، 8 دی 1399 ، 14:20
سردار سیدکمال هادیان فر، رئیس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی ناجا از حذف ۱۴ بانک بدحساب از فرایند پرداخت جرائم رانندگی خبر داد.

به گزارش بانکی به نقل از ایسنا، مردادماه امسال سید‌کمال هادیان فر، رئیس پلیس راهور ناجا در یک نشست خبری به بانک‌ها و USSDهای بدحساب بدون ذکر نامشان در خصوص جرائم رانندگی هشدار داد: « اگر این بانک‌ها به تذکرات توجه نکنند بار دیگر هم نامشان را آورده و هم دسترسی‌شان را به سیستم پرداخت جریمه را قطع خواهیم کرد. بعضی از این بانک‌ها وجوه جریمه را حتی تا ۳۶ ساعت هم در حساب خود نگهداری کرده و سپس به خزانه واریز می‌کنند که این یک تخلف است. چرا که باید طی مدت ۱۰ دقیقه مبلغ را به خزانه واریز کنند.»

با گذشت بیش از چهار ماه از آن اولتیماتوم، رئیس پلیس راهور ناجا از حذف ۱۴ بانک از روند دریافت جرائم رانندگی خبر داد.

به گفته او با وجود هشدار‌ها متاسفانه در مواردی شاهد بودیم که مردم در پرداخت جریمه‌های رانندگی خود دچار دوبار پرداختی می‌شدند. یعنی یک بار پول را پرداخت و برای دریافت خدمت نظیر نقل و انتقال و … به مراکز پلیس مراجعه می‌کردند اما در آنجا مشاهده می‌کردند که هنوز جریمه‌شان پا برجاست و در سیستم گزارش اعمال وصول نیامده است و برخی از این رانندگان برای آنکه دوباره به مراکز مراجعه نکنند، بار دیگر اقدام به پرداخت جریمه کرده و اصطلاحا دوباره پرداختی انجام می‌شد. لذا این ۱۴ بانک را از روند دریافت جرائم رانندگی حذف کردیم  و در حال حاضر پرداخت جرائم از طریق ۹ بانک خوش حساب در حال انجام است.

هادیان فر در پاسخ به اینکه آیا این بانک‌ها می‌توانند دوباره به این فرایند برگردند، گفت: «اگر این بانک‌ها مشکل را حل کنند و البته برایشان صرفه داشته باشد می‌توانند درخواست دهند و پس از بررسی روند به این سیستم برگردند.»

او درباره پرداخت قبض‌های کاغذی جریمه نیز گفت: «در حال حاضر اکثر مأموران ما با استفاده از دست‌افزار و به شکل هوشمند اقدام به ثبت و جریمه تخلفات رانندگی می‌کنند اما در مواردی که قبض‌ها به شکل کاغذی صادر شده است باتوجه‌به اینکه این قبض‌ها شناسه ندارند، کمی زمان‌بر است که این برگه‌ها شناسه دریافت کرده و در سیستم ثبت شوند.بارها از رانندگان درخواست شده پس از ارسال پیامک و اعلام شناسه نسبت به پرداخت آن اقدام کنند که این موضوع هیچ ارتباطی با بدحسابی بانک‌ها ندارد.»


► پیشنهاد اخذ مالیات یک در هزار از تراکنش‌های بانکی بیش از ۱۰ میلیون تومان
چطور کارت هدیه بانک سامان بخریم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر