تحریم‌های حداکثری با شکست مواجه شد

دوشنبه ، 6 بهمن 1399 ، 13:31
معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: با تاب‌آوری و مقاومت مردم و تلاش مسئولان، تحریم‌های حداکثری به اذعان دشمنان امروز با شکست مواجه شده است.

پیمان قربانی در پاسخ به این سوال که احتمال بروز ابرتورم در اقتصاد ایران چقدر است؟ گفت: این سوال یا آن کلید واژه ونزوئلایی شدن که مطرح می‌شود، توسط تعداد معدودی از افراد در اوایل سال مطرح شد که بیشتر هم با هدف ایجاد التهاب و نگرانی در مردم نسبت به وضعیت آینده اقتصاد بود در حالی که اقتصاد ما هیچ مشابهت و ارتباطی با بحث ونزوئلا به آن معنا ندارد.

وی افزود: اقتصاد ما اقتصادی است که از درجه تنوع، وسعت، ترکیب و همینطور ساختار رشد نقدینگی متفاوتی برخوردار است؛ البته تورم مزمن و دو رقمی یکی از مشکلات اقتصاد ما در دهه‌های گذشته بوده ولی به هیچ عنوان به این صورت نبوده که اقتصاد ما درگیر آن شرایط شود.
 
 
قربانی تاکید کرد: علی رغم بحث تحریم‌های حداکثری آمریکا، الحمدالله با تاب‌آوری و مقاومت مردم و تلاش مسئولان و حتی به اذعان دشمنان، این تحریم‌های حداکثری امروز با شکست مواجه شده است.

این مقام مسئول در خصوص بحث هدف گذاری تورم اظهار داشت: رویکردی که بانک مرکزی در دوره ریاست دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی داشته است این بوده است که ما ارتقای چارچوب‌های سیاستی و کارکردی بانک را منوط به فراهم شدن کامل پیش نیازها نکنیم.

معاون اقتصادی بانک مرکزی ادامه داد: همه می‌دانند که بحث عملیات بازار باز برای اولین بار در کشور ایجاد شد، بحث هدف گذاری تورم رویکردی است که بانک مرکزی آغاز کرده، بحث مدیریت ترازنامه بانک ها و نرخ رشد آن و ... ، نشان می‌دهد که در بانک مرکزی گام‌های را به سوی بهتر کردن و ارتقای چارچوب‌های سیاستی برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بخشی از پیش نیازها و بسترهای لازم فراهم است و مابقی آن هم فراهم می‌شود، گفت: اگر بخواهیم همیشه صبر کنیم که همیشه همه چیز فراهم شود و بعد بخواهیم کاری را انجام دهیم، این باعث می‌شود که حرکت به سمت جلو با توقف مواجه شود.

► پرداخت بیش از 20 هزار و 702 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از سوی بانک رفاه کارگران
آغاز ثبت اختیاری اطلاعات چک در سامانه صیاد ◄

مطالب مرتبط
بنر