راهکار کاهش هزینه تامین مالی مسکن برای مشتریان

سه شنبه ، 7 بهمن 1399 ، 17:53
عضو هیات عامل و معاون مدیر عامل در امور اعتباری اقدام اخیر بانک مسکن را راهکاری برای کاهش هزینه تامین مالی مسکن برای متقاضیان و مشتریان این بانک اعلام کرد.



محمد حسن علمداری ، عضو هیات عامل و معاون مدیرعامل در امور اعتباری بانک مسکن در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، اعلام کرد: تصمیم اخیر بانک مسکن در راستای کمک به کاهش هزینه تامین مالی مسکن برای متقاضیان دریافت تسهیلات از محل اوراق به منظور تقویت قدرت خرید متقاضیان و کاهش هزینه دریافت تسهیلات صورت گرفته است.

وی در خصوص جزییات این اقدام بانک مسکن توضیح داد: بانک مسکن اخیرا تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن با سقف های تعیین شده تسهیلات مسکن از محل اوراق را بدون نیاز به خرید اوراق و یا سپرده گذاری برای متقاضیان دریافت این تسهیلات به سبد تسهیلاتی خود اضافه کرده است. بر این اساس متقاضیان و مشتریان می توانند بدون آنکه برای نیمی از تسهیلات مورد تقاضا، نیازی به خرید اوراق داشته باشند درخواست خود را مطابق با روال قبلی برای دریافت این تسهیلات به شعب ارائه کنند.

وی تاکید کرد: این اقدام که به مدت محدود از 25 دی ماه تا 22 بهمن ماه انجام خواهد شد هزینه تامین مالی مسکن برای متقاضیان را کاهش خواهد داد.

به گزارش بانکی به نقل از هیبنا، هم اکنون میانگین قیمت هر فقره اوراق تسهیلات مسکن در مرز 60 هزار تومان قرار دارد. متقاضیان دریافت تسهیلات اوراق تا قبل از این اقدام بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات بدون سپرده و بدون نیاز به خرید اوراق، برای دریافت سقف 140 میلیون تومانی این تسهیلات در شهر تهران باید 280 فقره اوراق خریداری می کردند. مجموع هزینه تامین مالی مسکن در این روش با لحاظ قیمت 60 هزار تومان برای هر فقره اوراق رقمی حول و حوش 16 میلیون و 800 هزار تومان می شود. این میزان برای متقاضیان دریافت تسهیلات زوجین با سقف 240 میلیون تومان تقریبا دو برابر می شود. در شرایط فعلی که سطح قدرت خرید متقاضیان مصرفی مسکن به دلیل جهش های مکرر قیمت مسکن با هزینه خرید واحدهای مسکونی فاصله بسیار زیادی پیدا کرده است بانک مسکن این اقدام را در راستای کمک به تقویت بنیه مالی خریداران با استفاده از تسهیلات مسکن، انجام داده است.

به گزارش هیبنا، متقاضیان خرید مسکن با استفاده از این تسهیلات می توانند معادل 50 درصد یا نیمی از تسهیلات مورد درخواست خود را بدون نیاز به خریداری اوراق و یا سپرده گذاری، از محل دریافت تسهیلات بدون سپرده دریافت کنند. به این ترتیب متقاضیان تنها برای نیمی از رقم کل تسهیلات دریافتی نیازمند خرید اوراق هستند.

نرخ سود این تسهیلات نیز در حال 18 درصد است و مدت بازدپرداخت تسهیلات بدون سپرده 60 ماه معادل 5 سال است. نرخ سود و مدت بازپرداخت نیمی دیگر از تسهیلات دریافتی که از محل اوراق تامین و پرداخت می شود مطابق با ضوابط مربوط به دوره بازپرداخت و نرخ سود تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم است.


► پاسخ مدیران بانک مسکن به سوالات مردمی
پول چطور به وجود آمد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر