تسریع نوسازی بافت فرسوده با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت

چهارشنبه ، 15 بهمن 1399 ، 18:54

عضو هیات عامل بانک مسکن از تسریع جریان نوسازی بافت فرسوده کشور با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از سوی این بانک خبر داد

محمد حسن علمداری، عضو هیات عامل و معاون مدیرعامل در امور اعتباری بانک مسکن ضمن گرامیداشت دهه فجر، با بیان اینکه یکی از ماموریت های مهم این بانک به عنوان تنها بانک تخصصی فعال در حوزه مسکن، کمک به تسریع جریان نوسازی بافت فرسوده است، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: تاکنون دو قرارداد عاملیت با وزارت راه و شهرسازی منعقد و همکاری گسترده ای آغاز شده است. قرارداد دوم عاملیت در سال جاری منعقد شده است.


وی به اقدام متفاوت بانک مسکن در جریان تشکیل آنلاین پرونده های تسهیلات بافت فرسوده از آبان ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: از تاریخ یکم آبان ماه پرونده تسهیلاتی بافت فرسوده به صورت آنلاین انجام می پذیرد. در مدل جدید طراحی شده معرفی نامه های پرونده های تسهیلاتی این دو حوزه به صورت آنلاین با کد مخصوص دریافت و به صورت اتوماتیک به اداره کل ارسال می شود، پس از آن مدیریت شعب آن را دریافت و نهایتا شعبه بانک به مشتری آن را اعلام می کند.


علمداری تصریح کرد: در شکل جدید تمامی مکاتبات فیزیکی حذف و اطلاعات به صورت غیرحضوری دریافت میشود. پس از آنکه درخواست به شعبه ارسال می شود ظرف مدت ۴۵ روز به مشتری پاسخ داده می شود که آیا امکان انعقاد قرارداد وجود دارد یا خیر.


وی با اشاره به اینکه فرآیند شناسایی مشتری از طریق ارسال پیامک تایید مشتری به شماره همراه وی انجام خواهد شد، گفت: سپس مشتری با انتخاب نوع تسهیلات مدنظر، وارد مرحله ثبت مشخصات هویتی خود، اطلاعات ضامن یا در صورت لزوم اطلاعات وکیل خود خواهد شد. همچنین طبق پیش بینی های انجام شده قرار است تمامی مدارک موردنیاز برای تشکیل پرونده به صورت اینترنتی امکان پذیر باشد و پس از اتمام این مرحله یک کد رهگیری برای متقاضی صادر خواهد شد.


وی به آمار تسهیلات پرداختی از ابتدای دهه فجر سال گذشته تا اوایل زمستان امسال اشاره کرد و گفت: مطابق با معرفی نامه های تایید در شعب استان های مختلف، 7 هزار و 417 واحد مسکونی در بافت فرسوده جهت اخذ تسهیلات نوسازی به مرحله انعقاد قرار داد رسیده اند.وی ادامه داد: مبلغ کل تسهیلات منعقده برای این تعداد واحد مسکونی حدود 535 میلیارد و 197 میلیون و 750 هزار تومان بوده است.


وی در پایان گفت: مطابق با پیش بینی های انجام شده، سقف تسهیلات نوسازی در سال جاری به ۲۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی رسیده است در صورتی که سازنده حرفه ای برای ساخت و سازهای خود از فناوری های نوین استفاده کند می تواند تا این سقف از تسهیلات بانک مسکن بهره مند شود. در قالب دومین قرارداد عاملیت که در سال جاری به جریان درآمده است این قول به وزارت راه و شهرسازی داده شد تا با لحاظ دو شرط شامل وجود منابع در چارچوب سیاست های اعتباری بانک مسکن در سال جاری و همچنین در صورت وجود درخواست سازنده حرفه ای، تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی برای بافت فرسوده پرداخت شود.

► افتتاح حساب آنلاین در سامانه «شمس» بانک صادرات ایران عملیاتی می‌شود
نحوه "انتقال چک" در سامانه صیاد اعلام شد ◄

مطالب مرتبط
بنر