وضعیت شیوع نگران کننده است

چهارشنبه ، 20 اسفند 1399 ، 15:24

بندرعباس - رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: با توجه به افزایش دو برابری موارد مثبت کرونا نسبت به هفته گذشته، موج طوفانی این ویروس در شهرستان بندرعباس با شیب تندی در حال وقوع است.

به گزارش بانکی به نقل از خبرنگار مهر، عبدالجبار ذاکری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در شهرستان بندرعباس بیان داشت: اگر مردم در شرایط کنونی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند تا دو هفته آینده قطعاً شاهد افزایش موارد بستری و سپس فوت ناشی از کرونا خواهیم بود.


ذاکری عنوان کرد: ویروس کووید ۱۹ در شهر بندرعباس به سرعت در حال گردش و ابتلای افراد است و این در حالی است که گردش نوع جهش یافته کرونا نگرانی ما را چند برابر کرده است.


وی خاطرنشان کرد: بدینوسیله لازم است مردم عزیز از ترددهای غیر ضروری بپرهیزند، در دور همی و تجمعات به هیچ عنوان شرکت نکنند، زدن ماسک را از خانه تا خانه جدی بگیرند و کارکنان ادارات نهادها موسسات و شرکتها با حساسیت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در محل کار را رعایت کنند.


ذاکری تصریح کرد: ورزشکاران انجام تمرینات و مسابقات را به زمان دیگری موکول کنند. همچنین شهروندان در صورت وجود کمترین علائم حتماً به مراکز کووید یا کلینیک‌ها و مطب‌های پزشکان مراجعه و حتماً تست کرونا بدهند و در صورت ابتلا تحت درمان قرار گیرند؛ همه افراد علامتدار حتماً قرنطینه مناسب را رعایت نمایند تا سایر اعضای خانواده آلوده نشوند.

► افتتاح حساب در ۷ دقیقه
لحظه تحویل سال 1400 چه زمانی است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر