تزریق واکسن کرونا طبق اولویت های وزارت بهداشت انجام می‌گیرد

چهارشنبه ، 15 ارديبهشت 1400 ، 14:30

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت با بیان اینکه هیچ فردی در این شهرستان خارج از دستور العمل ابلاغی وزارت بهداشت واکسن کرونا دریافت نکرده است ، گفت: تزریق واکسن طبق اولویت های ابلاغی وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی انجام می‌گیرد.


به گزارش بانکی به نقل از ایرنا ، فرزانه برخوری روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها ، دریافت واکسن خارج از دستور العمل ابلاغی وزارت بهداشت را در شهرستان جیرفت شایعه دانست و گفت: مردم به شایعات توجه نکنند.


وی با تاکید بر اینکه مردم اخبار مربوطه را از طریق رسانه ها و  مراجع رسمی پیگیری کنند ، به انتشار مطلبی در شبکه های اجتماعی پیرامون دریافت واکسن توسط یک خانم آرایشگر اشاره کرد و  اظهار داشت :این موضوع صحت ندارد.


بخوری  افزود: فرد مورد نظر جانشین دارویار مرکز خدمات جامع سلامت دولت آباد جیرفت بوده که جزو کادر سلامت( بخش خصوصی) محسوب می شود و شرایط دریافت واکسن کرونا را بر اساس تاییدیه نظام پزشکی و مجوز پزشک مسئول مرکز خدمات جامع سلامت دولت آباد را داشته است. 


برخوری گفت: در شرایط کنونی با توجه به اهمیت موضوع واکسیناسیون وجود شایعاتی در این زمینه به ویژه در فضای مجازی غیر قابل پیش بینی نیست.


 وی ادامه داد: با توجه به اهمیت حوزه سلامت، افراد از دامن زدن به این شایعات خودداری کنند.


وی با بیان اینکه واکسیناسیون در چهار فاز برنامه ریزی شده است، افزود: برای هر فاز افراد دارای اولویت مشخص شده اند که تزریق واکسن بر اساس این اولویت ها و با اطلاع رسانی توسط مراقبین سلامت و یا بهورزان انجام می شود.


► چگونه از نوبت واکسن کرونا مطلع شویم؟
چرا کسی زیر بار مشکلات تنظیم بازار نمی‌رود؟! ◄

مطالب مرتبط
بنر