پنج تغییر جدید همراه بانک مسکن

چهارشنبه ، 15 ارديبهشت 1400 ، 15:19
سیستم بانکداری نوین بانک مسکن در قالب نسخه همراه بانک و اینترنت بانک با 5 تغییر جدید به روزسانی شد.


ساسان شیردل عضو هیات عامل و معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن با اعلام این خبر به پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، گفت: بانک مسکن در تازه ترین اقدام نسخه همراه بانک و بانکداری اینترنتی خود را به روز کرد. این تغییرات با هدف افزایش ضریب امنیت کاربران و استفاده کنندگان از خدمات این بانک انجام شده است.


تغییرات نسخه همراه بانک

در تغییرات همراه بانک به روزرسانی شامل سیستم عامل اندروید و iOS و نسخه تحت وب شده است.

به گفته شیردل، در نسخه همراه بانک دو تغییر جدید انجام شده است که نخستین آن پیاده سازی بخش رمز نما در سامانه همراه بانک برای فعالسازی توکن های رمزنمای کارتی است و از این سرویس برای دریافت رمز پویای کارت در تراکنش های کارتی استفاده می شود.

وی به تغییر دوم اشاره کرد و افزود: اما در تغییر دوم، استفاده از دستگاه موبایل، صرفا برای کاربر رجیستر شده در همراه بانک بوده و کاربر دیگر نمی تواند از این دستگاه برای خدمات همراه بانک خود استفاده کند.

وی با بیان اینکه کاربران با سیستم عامل اندروید می توانند این نسخه را در بخش بانکداری الکترونیک، سایت بانک مسکن دریافت کنند، تصریح کرد: کاربران با سیستم عامل iOS نیز می توانند نسخه همراه‌بانک را از طریق بازارچه‌های اینترنتی سیبچه و iapps نصب کنند و یا از نسخه تحت وب استفاده کنند.


تغییرات سامانه بانکداری اینترنتی

بانک مسکن در اطلاعیه خود به سه تغییر نیز در نسخه اینترنت بانک خود اشاره کرده است.

عضو هیات عامل بانک مسکن با استناد به اطلاعیه این بانک اظهار کرد: به منظور فراهم سازی امکان اختصاص رمز یکبار مصرف (رمزنما، پیامکی) به مشتری جهت استفاده به عنوان رمز ورود به سامانه اینترنت بانک و رمز حساب در درگاه‌های اینترنت بانک و همراه بانک، سه امکان جدید در دستگاه صدور رمز یکبار مصرف OTP سامانه اینترنت بانک مسکن فراهم شده است.

وی به این تغییرات اشاره کرد و ادامه داد:امکان تعیین رمز پویای حساب در هر درگاه به صورت پیامک و یا رمز نما وجود دارد و رمز پویا پیامکی به شماره موبایل مشتری ثبت شده در CIF ارسال می شود.


وی در ادامه گفت:ورود به سامانه اینترنت بانک علاوه بر شیوه دو عاملی بصورت رمز پویا،دستگاه OTP یا رمز نمای تهیه شده در همراه بانک نیز امکانپذیر است.

شیردل در عین حال گفت: در نسخه جدید امکان استفاده از رمزنمای تعریف شده در بخش «مدیریت توکن‌های حساب یا درگاه مشتری» تنها از طریق منوی رمز نما در همراه بانک مسکن و در بخش «حساب/درگاه» وجود دارد.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن تاکید کرد: امکان اختصاص رمزنمای تعریف شده از طریق بخش «مدیریت توکن‌های حساب/درگاه مشتری» به کارت های مشتری وجود ندارد. اما امکان اختصاص رمزنمای تعریف شده از طریق بخش «مدیریت توکن‌های حساب/درگاه مشتری» به تمامی حساب‌های مشتری وجود دارد و به ازای هر حساب نیازی نیست به تعریف توکن جداگانه نیست.

شیردل به یک نکته مهم دیگر نیز اشاره کرد و افزود: در صورت اختصاص رمز یکبارمصرف به حساب، سقف مبلغ تراکنش افزایش خواهد یافت. آن دسته از مشتریان که از خدمات رمز یکبارمصرف در اپلیکیشن رمزنما استفاده می کنند، کماکان قادر به استفاده از خدمات اپلیکیشن مذکور خواهند بود


► به‌روز رسانی سامانه‌های خدماتی بانک پاسارگاد
زمان‌بندی "آغاز واکسیناسیون کرونا در گروه‌های مختلف" اعلام شد ◄

مطالب مرتبط
بنر