بازداشت عامل فروش داروهای شیمی درمانی تقلبی توسط پلیس فتا پایتخت

يكشنبه ، 13 تیر 1400 ، 14:12
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری فردی که در خصوص خرید و فروش داروهای تقلبی شیمی درمانی در فضای مجازی فعالیت می کرد ، خبر داد و گفت : در این خصوص بیش از 300 قلم داروی غیرقابل استفاده از محل اختفای متهم کشف و ضبط شد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت : فردی به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد در فضای مجازی اقدام به خرید داروی شیمی درمانی کرده و زمانی که جهت استفاده آن با پزشک مشورت نموده متوجه شده داروها فاسد است.


این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت باتوجه به نیاز فرزندم به داروهای شیمی درمانی ،در فضای مجازی جستجو کردم و با شخصی ناشناس در این خصوص آشنا شدم و پس از واریز وجه و دریافت داروها با بررسی پزشک مشخص شد داروها به هیچ عنوان قابل استفاده نمی باشد. 


وی افزود:کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را آغاز کردند و با بهره گیری از روش های علمی و اقدامات فنی فرد مذکور را در فضای مجازی شناسایی و متوجه شدند مجرم با ایجاد یک کانال در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به فروش داروهای فاسد و غیرقابل استفاده با مبالغ هنگفت تحت عنوان داروهای شیمی درمانی به افرادی که نیازمند این دارو هستند می کند. 


این مقام سایبری خاطرنشان کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضایی،در نهایت مجرم در مخفیگاه خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و بیش از 300 قلم داروی غیرقابل استفاده از محل اختفای وی کشف گردید.


سرهنگ گودرزی اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار میکرد اما پس از روبه رو شدن با شاکی پرونده و ادله دیجیتال ضمن پذیرش بزه انتسابی به فروش داروهای فاسد اعتراف کرد.


رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند،بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند.


سرهنگ داود معظمی گودرزی خاطر نشان کرد : شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  گزارش کنند.

► تغییر حربه فیشینگ کاران برای دسترسی به حساب بانکی افراد
بانک مرکزی برگزیده اولین جشنواره ملی فناوری اطلاعات قوه قضائیه شد ◄

مطالب مرتبط
بنر