پرداخت ٤٧ هزار میلیارد ریال تسهیلات به آسیب‌دیدگان کرونا توسط بانک صادرات ایران

پنجشنبه ، 18 شهریور 1400 ، 20:03
آسیب‌دیدگان از کرونا در دوره شیوع این بیماری ٤٧ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی از بانک صادرات ایران دریافت کردند که بخش قابل توجهی از تسهیلات اعطایی شبکه بانکی را شامل می‌شود.

به گزارش بانکی به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک از آغاز شیوع بیماری کرونا علاوه بر تمهیدات مختلف برای افزایش خدمات بانکداری غیرحضوری و توسعه درگاه‌های متنوع بانکداری الکترونیک از جمله سامانه شمس، ارتقای همراه بانک و اپلیکیشن صاپ، ٧٦ هزار فقره تسهیلات حمایتی به ارزش ٤٦ هزار و ٨٠٠ میلیارد ریال به آسیب‌دیدگان این بیماری پرداخت کرده است. 

کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا به عنوان بخش‌های اقتصادی، دریافت کنندگان وام قرض‌الحسنه یارانه‌بگیران و متقاضیان ودیعه مسکن سه بخش مهم تخصیص وام‌های حمایتی بانک صادرات ایران در مدت مذکور بوده اند.

این تسهیلات برای واحدهای کسب و کار به ازای هر شاغل ١٢٠ میلیون ریال، برای کسب و کارهایی که از شیوع این بیماری بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده‌، به ازای هر شاغل ١٦٠ میلیون ریال و برای رانندگان مسافری درون و برون‌شهری خویش‌فرمای بیمه‌پرداز، ٦٠ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

پرداخت وام ودیعه مسکن برای مستأجران در قالب برنامه‌های حمایتی بانک صادرات ایران در شرایط ویژه ناشی از بیماری کرونا، از ابتدای شهریور ماه سال ٩٩ آغاز شده و در کنار پرداخت تسهیلات حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا، به منظور کاهش مشکلات هموطنان به اجرا درآمده است.

بانک صادرات ایران طی این مدت بیش از ٦٠ هزار فقره تسهیلات حمایتی به ارزش ٤٤ هزار میلیارد ریال به کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در قالب هدفمندی یارانه‌ها و همچنین نزدیک به ١٦ هزار فقره تسهیلات به ارزش بالغ بر دو هزار و ٨٠٠ میلیارد ریال به مستاجران به عنوان کمک هزینه ودیعه مسکن در زمان بیماری کرونا پرداخت کرده است.

► افتتاح طرح‌های جدید در هفتاد سالگی بانک‌ صادرات ایران
سپرده گذاران سال 99 بانک ملت تا 5درصد بیشتر سود گرفتند ◄

مطالب مرتبط
بنر