استفاده از رمز قوی یکی از روش‌های جلوگیری از هک شبکه‌های اجتماعی

جمعه ، 30 مهر 1400 ، 09:37
رئیس پلیس فتا استان گیلان استفاده از رمز قوی و تایید دو‌مرحله‌ای را یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از هک صفحات در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد. 

به گزارش بانکی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتا استان گیلان در تشریح این خبر گفت:با توجه به اینکه رمز عبور، محافظت‌کننده اطلاعات ما می‌باشد، پس باید رمز عبوری را برای انواع اطلاعاتمان انتخاب کنیم تا به‌راحتی قابل حدس زدن یا نفوذ نباشد.

وی افزود: افزودن اعداد در انتهای رمز عبور برای افزایش امنیت آن،کافی نیست، می‌توان از ابزارهای ساخت رمز نیز برای یک رمز قوی استفاده کرد.

این مقام انتظامی بیان داشت: بسیاری از رمزهای عبور با توجه به سادگی آن از طریق هکرها پیدا می‌شوند. ولی هرچقدر رمز عبور پیچیده‌تر باشد، پیدا کردن آن‌هم مشکل‌تر و زمان‌برتر خواهد بود. پس همیشه سعی کنید رمز عبوری انتخاب کنید که پیچیده‌تر باشد. یعنی هم شامل حروف بزرگ و کوچک باشد، هم اعداد، هم حروف اضافه و هم شامل علائم باشد. همچنین طول رمز عبور شما نیز بیشتر از 10حرف باشد. هرچه رمز عبور شما پیچیده‌تر و طول آن بیشتر باشد، امکان پیدا شدن آن نیز ضعیف‌تر و بسیار زمان‌برتر خواهد بود. 

سرهنگ نقی‌مهر با بیان اینکه اکثر حساب های کاربری در فضای مجازی که به راحتی هک می‍شوند به خاطر انتخاب رمز عبور بسیار ساده و قابل حدس می باشد،افزود: قبل از اسفتاده از هر پیام رسان یا شبکه های اجتماعی در فضای مجازی تنظیمات امنیتی آن را انجام دهید و حتما احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید.

رئیس پلیس فتا استان گیلان عنوان کرد‌: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

► اختلال موقت در سامانه های همراه بانک و اینترنت بانک ملت
مدیرعامل جدید بانک ملت انتخاب شد ◄

مطالب مرتبط
بنر