هک شبکه‌های اجتماعی و درخواست وجهی که ناکام ماند

چهارشنبه ، 10 آذر 1400 ، 13:27
رئیس پلیس فتا استان مرکزی از کشف یک پرونده کلاهبرداری مالی به مبلغ 20 میلیون ریال در پی هک شبکه‌ اجتماعی شهروند اراکی خبر داد .


پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: یکی از شگردهای کلاهبرداران که این روزها بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد، دسترسی به شبکه‌ اجتماعی کاربران و درخواست وجه از دوستان و آشنایان فرد قربانی است که با توجه به بی‌توجهی افراد، به‌شدت رواج گرفته است.


این مقام مسئول افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان اراکی به مجموعه پلیس فتا استان با اعلام این موضوع که پیامی در شبکه‌های اجتماعی برای یکی از آشنایان وی ارسال‌شده است و فرد شیاد با دریافت 20 میلیون ریال کلاهبرداری خود را انجام داده است درصورتی‌که درخواست وجه نکرده است پرونده‌ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.


سرهنگ آنقی با اشاره به عملکرد سریع کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در مسدودسازی حساب مقصد و ارائه راهکار به شاکی پرونده بیان کرد: شاکی در همان هنگام که متوجه از دسترس خارج شدن شبکه‌ی اجتماعی خود می‌شود با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 تماس گرفته و کارشناسان پلیس پس از راهنمایی شاکی، حساب مقصد را نیز مسدود می‌کنند و با توجه به اینکه فرد قربانی از راهنمایی کارشناسان استفاده کرده و به دوستان و آشنایانش اطلاع‌رسانی می‌کند، تنها مبلغ 20 میلیون ریال کلاهبرداری شده در حساب مقصد مسدود می‌گردد.


وی افزود: در ادامه پس از هماهنگی قضایی متهم به مرجع قضایی معرفی و پس از اخذ دستور وجه مسدود شده به شاکی پرونده بازگردانده شد.


اين مقام انتظامي با درخواست از هم‌وطنان برای فعال‌سازی تائید دومرحله‌ای حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی بیان داشت : انتخاب رمز عبور ساده از قبیل تاریخ تولد، شماره همراه و سایر رمزهای قابل پیش‌بینی برای کلاهبرداران از مهم‌ترین نقاط ضعف امنیت دسترسی به شبکه‌ اجتماعی کاربران می‌باشد و درصورتی‌که گذرواژه‌ دومرحله‌ای خود را فعال کنند می‌توانند از دسترسی‌های غیرمجاز و دردسرساز پیشگیری کنند.

► انهدام باند کلاهبرداری پنج میلیاردی در واتساپ
حضور بانک رفاه کارگران در نمایشگاه بین‌المللی کیش اینوکس ◄

مطالب مرتبط
بنر